FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej på er!
Jag har ett konto hos PayPal. Dock har de mycket dåliga växelkurser och jag vill inte ha mycket pengar där.... Hos PayPal kan man bara föra över pengar till ett svenskt eller ett amerikanskt bankkonto pga säkerhet eller skattesmitningsrisk. jag vill ha ett amerikanskt bankkonto så att det blir billigare att föra över pengarna till Sverige (ni som inte tror mig - kolla växlingskurserna ni får på Paypal, ni förlorar många procent där!) Går det som svensk medborgare att öppna ett amerikanskt bankkonto? Med vänliga hälsningar /petpap |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har sneglat lite på det här länge: http://www.get-a-company.com/us.html men inte haft anledning att prova riktigt än. Om du gör det får du gärna återkomma med ett litet omdöme
![]() Någon som har erfarenhet av get-a-company:s tjänster i övrigt? Hur fungerar det med paypal förresten? Var det enkelt att skapa osv? Är det bara den "lilla" skillnaden i procentsatsen som är nackdelen så är det nog ett mer lämpligt alternativ för mig i nuläget då get-a-company innebär en liten ingångströskel ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det jobbiga är att PayPal inte kan betala ut pengarna i USD till ett svenskt USD-konto.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vad gäller PayPal så är det ett klockrent system och ett "måste" om man gör mycket affärer online och Internationellt. Jag har haft mitt konto i många många år och aldrig haft några problem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att PayPal är så klockrent vid internationella onlineaffärer vet jag inte om jag håller med om... Det viktiga är väl att du kan ta emot kortbetalningar?
Det finns en uppsjö med lösningar för att ta kortbetalningar och PayPal är, som påpekats här, långt ifrån billiga i sammanhanget. Det som är bra är dock att det går lätt att komma igång. Jag är dock också nyfiken på detta med amerikanskt konto - har någon frågat dem på Get-A-Company om hur det fungerar? De kan säkert förklara hela processen... Kanske läge att lyfta luren imorgon...?
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker PayPal är bra med bra avgifter då omsättningen inte är så stor (<100000/år).
Dock är valutaomvandlingarna för stora.... Tittade lite på länken ovan. Det känns inte bra med ett bolag baserad på Seychellerna....för genast tankar till skattefiffleri... Från deras hemsida: Normalt sett är det väldigt svårt för utländska medborgare om inte omöjligt att öppna bankkonto i USA. Detta efter 11 September 2001 då man införde "the Patriot Act", vilken begränsar möjligheten för utländska medborgare att öppna bankkonton i USA per korrespondens. Varför går det genom dem? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|