Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Amerikanskt bankkonto

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-01, 13:41 #1
petpap petpap är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Medlem

Hej på er!

Jag har ett konto hos PayPal. Dock har de mycket dåliga växelkurser och jag vill inte ha mycket pengar där....

Hos PayPal kan man bara föra över pengar till ett svenskt eller ett amerikanskt bankkonto pga säkerhet eller skattesmitningsrisk.
jag vill ha ett amerikanskt bankkonto så att det blir billigare att föra över pengarna till Sverige (ni som inte tror mig - kolla växlingskurserna ni får på Paypal, ni förlorar många procent där!)

Går det som svensk medborgare att öppna ett amerikanskt bankkonto?

Med vänliga hälsningar
/petpap
petpap är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-01, 20:37 #2
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Har sneglat lite på det här länge: http://www.get-a-company.com/us.html men inte haft anledning att prova riktigt än. Om du gör det får du gärna återkomma med ett litet omdöme

Någon som har erfarenhet av get-a-company:s tjänster i övrigt?

Hur fungerar det med paypal förresten? Var det enkelt att skapa osv? Är det bara den "lilla" skillnaden i procentsatsen som är nackdelen så är det nog ett mer lämpligt alternativ för mig i nuläget då get-a-company innebär en liten ingångströskel
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-01, 22:08 #3
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Det jobbiga är att PayPal inte kan betala ut pengarna i USD till ett svenskt USD-konto.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-02, 12:12 #4
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar

Citat:
Originally posted by rhuse@Dec 1 2007, 21:37
Har sneglat lite på det här länge: http://www.get-a-company.com/us.html men inte haft anledning att prova riktigt än. Om du gör det får du gärna återkomma med ett litet omdöme
Någon som har erfarenhet av get-a-company:s tjänster i övrigt?
Hur fungerar det med paypal förresten? Var det enkelt att skapa osv? Är det bara den lilla skillnaden i procentsatsen som är nackdelen så är det nog ett mer lämpligt alternativ för mig i nuläget då get-a-company innebär en liten ingångströskel

Get a company är bra att ha att göra med. I alla fall för drygt 2 år sedan då vi hade de mesta kontakterna.

Vad gäller PayPal så är det ett klockrent system och ett "måste" om man gör mycket affärer online och Internationellt. Jag har haft mitt konto i många många år och aldrig haft några problem.
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-02, 12:56 #5
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Att PayPal är så klockrent vid internationella onlineaffärer vet jag inte om jag håller med om... Det viktiga är väl att du kan ta emot kortbetalningar?

Det finns en uppsjö med lösningar för att ta kortbetalningar och PayPal är, som påpekats här, långt ifrån billiga i sammanhanget. Det som är bra är dock att det går lätt att komma igång.

Jag är dock också nyfiken på detta med amerikanskt konto - har någon frågat dem på Get-A-Company om hur det fungerar? De kan säkert förklara hela processen... Kanske läge att lyfta luren imorgon...?
Oläst 2007-12-02, 13:07 #6
Andreas Bards avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar

Citat:
Originally posted by Xamda@Dec 2 2007, 13:56
Att PayPal är så klockrent vid internationella onlineaffärer vet jag inte om jag håller med om... Det viktiga är väl att du kan ta emot kortbetalningar?

Det jag menade är att om man ser till att köpa tjänster av företag världen över som sysslar med digitala affärer, och då tänker jag mest på frilansare så används PayPal i 99% av fallen.
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-03, 10:11 #7
Medlem

Medlem

Jag tycker PayPal är bra med bra avgifter då omsättningen inte är så stor (<100000/år).
Dock är valutaomvandlingarna för stora....

Tittade lite på länken ovan. Det känns inte bra med ett bolag baserad på Seychellerna....för genast tankar till skattefiffleri...

Från deras hemsida:
Normalt sett är det väldigt svårt för utländska medborgare om inte omöjligt att öppna bankkonto i USA. Detta efter 11 September 2001 då man införde "the Patriot Act", vilken begränsar möjligheten för utländska medborgare att öppna bankkonton i USA per korrespondens.

Varför går det genom dem?
petpap är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017