FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Aptana studio 2.0 använder jag med tillägg för PHP osv. Funkar jättebra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kör ju Wordpress på heltid. Men om jag måste koda något utanför webbläsaren så blir det antingen notepad eller något liknande, simpelt. There's no need for Dreamweaver
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
har suttit med dreamweaver ända sens jag började i branschen. Anledningen är MEST för den inbyggda FTP-klienten. Annars hade jag nog suttit med notepad++ som jag öppnar när jag ska snabbredigera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
[Edit]: Jag har hört att i Aptana och Zend så ska det även finnas stöd för kodning via SSH, dvs att man kodar direkt på servern genom IDE:n. Jag har personligen aldrig testat, och har hört att det itne ska vara att rekommendera, men funktionen finns. Senast redigerad av Evanion den 2010-11-28 klockan 10:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
använt dreamweaver sedan 2.0..
tror jag testade 1.0 någon gång som hastigast men jag var inbiten användare av notepad och... pico? ![]() DW 2.0 för er som inte minns är 12-15 år sedan när macromedia var ett eget företag med flash/shockwave+dreamweaver osv. använder fortfarande DW,notepad++, notepad, nano, webklienten som finns i min kontrollpanel.. beror lite på var jag är och vad jag gör och hur mycket jag ska göra :P. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Notepad++
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Använder endast DW då och då för att jag gillar ftp-klienten, annars har jag uteslutande jobbat med html och css i Zend studio de senaste åren.
DW är jättebra om man inte kan eller inte vill lära sig basic designkodning, men å andra sidan är man alltid begränsad av att man inte riktigt vet vad som gör vad när man använder en massa paletter och mystiska funktioner för att rita upp ens html. På så sätt lär man sig aldrig att tyda källkoden, och då blir det ofta kaos när det man gjort inte funkar "live", och man inte har en aning om vart man ska leta efter felen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag har inte jobbat med DW på åratal, jag kör emacs och en webbläsare för preview...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Använder DW rätt flitigt - men bråkar ofta med mig gällande UTF8 tjaffs även med rätt inställningar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag använder bara Dreamweaver då och då, men annars använder jag mig utav notepad++.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|