Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Akut marknadsföringshjälp!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-17, 08:31 #11
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Jag instämmer med AndreasJohansson. Det finns nog många här som kan hjälpa dig här.

SEO handlar mer om förnuft och förbättring av text och kod (titlar, h-taggar, frekvens av relevanta sökord osv) än att spamma med länkar på "halvskumma sidor" som Google kan uppfatta som "bad".

Givetvis krävs det lite bra inlänkar till sajten också. Det får man dels genom att göra en toppklassig webbsida och erbjuda bra service, men även genom genomtänkta länkbyten, publicering på SERIÖSA och SEO-vänliga länksidor / kataloger osv.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-17, 10:00 #12
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
Andreas, nu handlar det ju om försäkringar och då kan vi vara rätt säkra på att konkurrensen inte är låg.
Enligt TS så är konkurrensen på sökorden är låg. Men du har helt rätt att försäkringar som riktar sig till äldre människor är riktigt dyrt.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-17, 11:36 #13
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 259
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 259
Vad händer när du slutar betala? Dina länkar försvinner, alt. du får inga nya länkar och du sjunker i sökreslutaten. Sökresultatet skapar knappast något bestående intryck för potentiella kunder och pengarna är "borta".

Om vi räknar med att du betalar under 4 månader, dvs. 55 k kr, så är ett alternativ att anställa en SEO-konsult på heltid i en månad, eller två månader på halvtid. Jag är övertygad att du kan hitta en konsult som både överför kunskap till dig och som hjälper dig igång vilket i längden kommer ge mycket bättre resultat per satsad krona. Alternativt kan du anställa en webbutvecklare, redaktör el. dyl. för att förbättra dina webbsidor under en lite längre tid.

Som vanlig ska man ju börja sig med att fråga, varför behöver jag marknadsföra mig och vad vill jag uppnå? Därefter, vad är lämpliga metoder för detta?

Om du trots allt väljer Jajja, förhandla om priset! 11 000 kr i startavgift och sen per månad är mycket.
Wackerberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-17, 20:23 #14
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Om du lägger 11000 kr på detta per månad + startavgift 11000 så blir det mycket pengar, jag skulle råda att förhandla så du får en resultatbaserat arvode med dem, om du anlitar dem i 6 månader så kan de få 10% av din ökade (jämfört med motsvarande månad året före) försäljning under dessa månader. Du kan ju förskjuta det en månad så om de börjar i Oktober så räknar du arvodet från försäljningen i November och lika många månader framåt.

Det finns inget värde i att betala per klick, men däremot ett tydligt värde i ökad försäljning.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017