Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


AdWords budgivning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-17, 14:09 #1
Hansen88a Hansen88a är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 225
Hansen88a Hansen88a är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 225
Standard AdWords budgivning

Hej!

Jag ska sätta ut några AdWords annonser. Det finns inga annonser eller konkurrenter på dom sökorden som jag ska använda.

Fråga 1: Är det smart att sätta ett max CPC pris på 1kr?

Fråga 2: Hur bestäms CPC priset egentligen? Det finns ju inga konkurrenter och därmed ingen budgivning, vad bestämmer då klickpriset?

Fråga 3: Då det inte finns några konkurrenter, varför sätter jag inte bara ett max CPC pris på 10 öre?

Tack på förhand!
Hansen88a är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-17, 14:30 #2
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
Fråga 1; Ja, testa sätta 1kr/klick i upp till 2 veckor. Du kommer förmodligen inte betala 1kr/klick utan mycket mindre.

Fråga 2; CPC priset bestäms på konkurrensen, CTR på annonserna och kvalitéresultatet per sökord.

Fråga 3; Bara för att det inte finns någon konkurrens så betyder det inte att priset per klick bli automatiskt 10 öre.

Som jag skrev i första frågan så testa med 1kr/klick. Därefter kommer du få mer data att analysera.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017