FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu börjar jag bli lite smått irriterad.
Försöker att få igång mitt mobila bredband som jag har via tele2. Installationen har gått bra och jag får upp mobile connect, 3G lyser på fyll styrka dock är det ett X över WLAN. Varje gång jag försöker koppla upp så får jag fram följande felmeddelande Kunde inte hitta LAN/WLAN eller 3G modemet. Modemet blinkar för fullt, lyser grönt i ouppkopplat läge och blått när jag försöker koppla upp, så jag misstänker att det är min dator problemet ligger i. Kör Windows 7 (x32) och var i kontakt med tele2 bredbands support idag. De säger att de inte har hört något liknande men att det kan mycket väl vara så att det nya modemet inte fungerar med Windows 7 ![]() Modem btw Huawei E1820 Jag står helt stilla, hur går jag vidare? Några tips, ideer, tankar eller funderingar?`Tack för hjälpen! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
http://3seold.episerverhotell.net/te....aspx?id=40473
Så här står det: Nu har det kommit en ny, förbättrad version av 3Connect till ditt 3Bredband. 3Connect är det program du använder för att ansluta dig till Internet. Genom att uppgradera ditt modem kommer det bl a att gå snabbare att koppla upp dig och ditt modem kommer att fungera med nya Windows 7 och på Mac OS 10.6. Även om det gäller 3 så lär det vara samma hos Tele2. Uppgradera modemet med andra ord ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Ska tanka över filen till usb minnet och pröva så fort jag lämnat kontoret. Tack återigen! Edit: Dock undrar jag om uppgraderingsfilen kommer at fungera för tele2 connect, tveksam till det då modemen är operatörslåsta.(skulle aldrig slutat jobba inom telecom hehe) Men vi prövar! Senast redigerad av MKÖ den 2010-09-15 klockan 19:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
mjukvaran i själva modemet borde vara densamma.
dock så vet jag inte hur operatörslåsningen ligger i dessa modem. men det går att gå förbi operatörslåset med supertunna chip som man lägger ihop med sim-kortet. så om det funkar så borde ju mjukvaran funka också. vet inte om jag hade provat ändå :P. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
uppgraderar inte den uppgraderingsfilen även minneskorts innehållet som är på samma "stick".
Det sitter ju ett "usb stick" med minne för 3connect/tele2 connect osv på dessa modem. Jag tror denna uppgraderingsfil även uppgraderar detta innehåll.. och då är det inte att rekommendera :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag lånade ett modem av äldre modell av en vän, voila det funkade perfekt.
tack för er delaktighet i tråden. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|