FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vad ska vi välja? | |||
Managed hosting från Glesys |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 50.00% |
Återförsäljare åt Binero |
3 | 10.00% |
Inget av alternativen |
12 | 40.00% |
Antal röster: 30. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om en kund vill ha en eller hundra sajter på en VPS spelar oss ingen roll. Det är bara en lite längre for-loop för att skapa konton, domäner och webbserverkonfiguration. Men det är precis detta som är "managed" för oss. Vi hjälper kunden med det dom behöver på sin server/servrar. Löpande uppdateringar av OS och applikationer, brandvägg, backuper m.m. Självklart är det olika pris för olika behov. Vi går igenom med kunden var hon/han har för behov och där efter ser vi hur mycket tid som går åt och sedan kan vi sätta ett pris. Det handlar om mer än "några hundringar"... Vi har kunder som behöver en managed SMTP-server för att kunna skicka mail. För en sådan tar vi inte mycket betalt. Sedan har vi någon kund som har ett helt rack med lastbalanserade servrar, och de får betala lite mer. Det vi däremot inte gör är att ansvara för kundens egen applikation, ex deras egenutvecklade programvara. Vi kan övervaka och ge larm via epost, sms eller att kunden blir uppringd när problem uppstår. Vi tar i princip inte heller managed hosting på Microsoftalternativ då vi valt att lägga vår kompetens på saker vi tycker är roligt att jobba med (finns dock undantag). Vad är "managed" för er? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för era åsikter. Verkar som att vi inte ska välja Binero i alla fall om man tittar på hur folk har röstat, kanske snarare handlar om att folk tycker managed hosting rent generellt är ett bättre val än att vara ÅF till något webbhotell.
Något som jag däremot tycker är lite intressant är att många tycker att varken Binero eller Glesys är bra, men har inte fått några direkta förslag på andra alternativ? Försökte kolla runt lite på managed hosting men kan inte säga att jag hittat så många andra alternativ som verkar bättre för oss. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om det är lite lätt företags informations siter mest så är det sådant som nästan hade kunnat stå hemma i garderoben (om du förstår vad jag menar..) Medans om det är stora och välbesökta siter som förlorar riktiga pengar för varje minut som siten är nere. Eller kanske bara snäppet över info site.. Kräver inte mycket och om siten dör 10 minuter per månad max så är det ingen som kommer gråta när de går till banken. Är som sagt väldigt stor variation på behov och det egentliga behovet styr ju lite vad man borde köpa. Sedan är det budget också. Om budgeten är tilltagen så är det ju värt att köpa mer än vad man behöver. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
@mervinst - I dagsläget har vi nog inga kunder vars hemsidor är så affärskritiska att dom förlorar stora pengar om hemsidan går ner 10 min, men det är ju stora seriösa företag som naturligtvis blir berörda om hemsidan går ner. Sedan har ju även vi olika typer av kunder och helst skulle man ju vilja differentiera olika typer av hosting paket för att anpassa efter olika kunders behov. Men jag tror vi kommer kunna ta helt ok betalt om vi kan motivera varför och leverera en bra tjänst.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|