FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har för kunds räkning en havererad dator som använts främst för bokföringen. Disken är halvt havererad men går att rädda en del data från den hoppas jag.
Det viktigaste på den är Visma (SPCS) Administration där det såklart inte finns någon backup. Någon som har erfarenhet av att återskapa ett företag utan att ha en vanlig backup? Och i så fall vilka filer det är man ska ta backup på. Vill gärna inte bråka med att ta backup på hela disken då jag tror ett haveri är nära. Mycket tacksam för lite råd och tips, google gav mig inte mycket i detta fallet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Fick information på annat håll:
C:\ProgramData\SPCS\SPCS Administration\Företag Låg all data i så nu är det bara att hoppas att det bara går att putta in den gamla datan där... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
brukar fungera, optimering av "databasen" återställer det mesta sedan när spcs startar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Fick lite förvånande idag ett samtal från en Chris Jangelöv på Visma SPCS som hade hittat denna tråden på WN och hade lite mer tips angående räddning av data från SPCS Administration. Hann inte ta samtalet men ett långt, trevligt och utförligt röstmeddelande fanns i min brevlåda.
Vad jag inte tänkt på eftersom min kund inte hade gjort några som helst modifikationer i SPCS Administration är att mallar och en hel del annat INTE kommer med om man bara kopierar \ProgramData\SPCS\SPCS Administration\Företag Under Applikationdata finns det även en "Gemensamma filer" för SPCS Administration som innehåller allt detta. Var ett bra tips och han önskade att jag skulle uppdatera denna tråden så lösningen blev fullständig. Kul med människor från större bolag som tar sig tiden att göra sådana samtal! Så tummen upp för Chris Jangelöv på Visma SPCS. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Får faktiskt hålla med.
SPCS är riktigt bra. Enda anledningen till att vi bytte till fortnox var kollaborationsmöjlighet och möjligheten att köra det i vanlig webbläsare med webbgränssnitt. Fixar SPCS billig bokföring/fakturering via webbgränssnitt byter vi tillbaka ![]() (De kanske kommit med detta nu?) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
SPCS har släppt en online-tjänst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Riktar sig mot företag med 1-4 anställda. Demo: https://www.vismaspcs.se/Online/eekonomi/ Info: http://www.vismaspcs.se/produkter/bo...vendo-eekonomi |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|