Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Videostreaming

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-29, 23:53 #1
terbon terbon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
terbon terbon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Standard Videostreaming

Hej!
Jag är utvecklare av en hemsida som tillhandahåller lektioner (både text, lite flash och videolektioner) inom en viss nisch.

Det jag undrar är hur det fungerar med live videostreaming. Vilken mjukvaru-/hårdvarulösning är det som rekommenderas här?

Förstår att det beror på antalet användare såklart med hårdvaran, samt brandbedd och så. Men för er som har lite mer erfarenhet, så vore det kul med lite info.

Finns det någon form av mjukvara med öppen källkod, eller gratisvarianter som är värda att nämnas. Eller är det någon kommersiell produkt som är det man vill ha? Kanske redan finns något wp plugin?

Förövrigt har sidan en grund i wordpress.

Mvh, terbon
terbon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-30, 10:27 #2
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2010
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av terbon Visa inlägg
Hej!
Jag är utvecklare av en hemsida som tillhandahåller lektioner (både text, lite flash och videolektioner) inom en viss nis

Det jag undrar är hur det fungerar med live videostreaming. Vilken mjukvaru-/hårdvarulösning är det som rekommenderas här?

Förstår att det beror på antalet användare såklart med hårdvaran, samt brandbedd och så. Men för er som har lite mer erfarenhet, så vore det kul med lite info.

Finns det någon form av mjukvara med öppen källkod, eller gratisvarianter som är värda att nämnas. Eller är det någon kommersiell produkt som är det man vill ha? Kanske redan finns något wp plugin?

Förövrigt har sidan en grund i wordpress.

Mvh, terbon
Om du vill streama med Flash(Använda en webcam eller liknande) så måste du använda en Flashmediaserver, som red5 eller Adobes egna.

Annars finns ju Bambuser som är gratis och bra Shoutcast-projektet jobbade också på en lösning för videostreaming för något år sen.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-02, 14:18 #3
taz76 taz76 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
taz76 taz76 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
Om videofilen ligger på webbservern kan du hämta videofilen via en url till en spellista eller till flash. Man måste inte ha en streamningserver.

Gjorde själv en sådan lösning för inte så längesen.

Edit; inte det du frågade om såg jag sen.. men kan vara nyttig info ändå.

Senast redigerad av taz76 den 2010-09-02 klockan 14:22
taz76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017