FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag får i snitt 2kr per klick på en resesida jag driver.
Jag har bra clickrate på ca 6-10% per dag. Hur fick jag 1000kr av min bank att använda för adwords. Så jag la upp de ord jag själv använder mkt på min sida. Adword ger mig följande snittkostnad: Gen. CPC:7,66 kr – 25,00 kr Med andra ord är snittet mellan 7,66 till 25 kr per klick inom mitt ämne (?) Eller tolkar jag det fel. Jag får "bra" annonsörer via adsense tex mr jet, fritidsresor osv. Hur ökar jag isåfallat från 2kr.... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Snittkostnaden går oftast att dra ner genom lägre bud och väl utformade annonser. Jag misstänker att ditt "per klick värde" är lägre just på grund av att ett antal annonser fungerar mycket bra på din sida(därav din höga klickrate). Adsense har ju ett system där eCPM räknas ut och det är en kombination av klickrate och "per klick värde".
Kan du utforma dina annonser lika bra lär ditt pris per klick genom Adwords gå ner. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
7,66 - 25 kr är Googles fullständigt ovetenskapliga (och felaktiga) gissning på kostnad för en topplacering på Google.se
Annonser som syns i content nätverket har ett helt annat pris. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är sant. Gissningen är nog på något sätt styrd över har mycket de VILL ha betalt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ska jag vara nöjd med en Sid-eCPM på 173,93 kr? (Driver en sida som är *20 så stor som min resesida som har en ECPM på 11,97 kr, snacka om skillnad)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
På mina två största reserelaterade sajter har jag en sid-eCPM på 350 kr resp. 210 kr. Det är mycket som påverkar intäkterna, bl.a. bransch och design. Mycket tror jag beror på hur mycket annonsörerna kan tjäna på de förmedlade besökarna. En resebokningssajt kan få en order på 5000 kr medan en nöjessajt får en extra prenumerant på nyhetsbrevet.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|