FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag undrar hur man på bästa skaffar sig inlänkar när man precis har startat en webbsida, jag har ju 0 PR på den så det är inte många som kommer vara sugna på att byta. Jag har registrerat länken hos olika länkkataloger, men de börjar ta slut...
Tacksam för alla tips |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Börja med att lägga in din länk som signatur här på WN och lämna några meningsfulla kommentarer på relevanta bloggar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En bra start: http://www.sokmotorkonsult.se/seo/ny...-kan-fa-lankar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vet inte vilken sida det handlar om, men vad sägs om att publicera ett länkbete av något slag? Brukar leda till många länkar ifall det görs på rätt sätt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Pagerank är av mindre betydelse nu för tiden, men många webmasters som vill göra länkbyten övervärderar PR. Om någon klagar, försök då förklara att en länk från en relaterad sajt är minst lika bra som en orelaterad PR3-länk i Googles ögon.
Hitta sajter som är inom din nisch, eller i varje fall närliggande. Du skriver att du varit flitig med att lägga till sajten i länkkataloger. Gå tillbaka till dessa och kolla igenom de sajter som ligger i samma kategori som din. Kontakta sedan väl utvalda sajters webmaster och fråga om länkbyte. På så sätt hittar du enkelt relaterade sajter. För att öka kvalitén på länkarna bör du även göra sk. trevägsbyten. Erbjud dig att länka till en sajt, i utbyte mot att motparten länkar tillbaka till dig från en annan. (Om personen har fler sajter d.v.s.) Alternativet är att du startar ytterligare en sajt (eller blogg) som du kan länka från i utbyte mot att andra länkar till din huvudsajt. Mina tips för att hitta sajter att byta länkar med:
Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-07-15 klockan 01:11 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du bör även överväga att testa på artikelkataloger.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sweely's förslag om artikelkataloger är mycket bra. Det ger ofta ett mycket mer relevant "content" att placera länken i. PM:a mig om du vill skriva en artikel till Infoz.se och få en länk i utbyte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad finns det för svenska artikelkataloger egentligen som är gratis? Vet bara om infoz som fungerar bra.
![]() Senast redigerad av oloflolof den 2010-07-18 klockan 22:18 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det enda tipset jag kan ge dig/er är att titta igenom följande lista som innehåller länkkataloger: http://www.seo-forum.se/olika-katalo...kataloger.html Länkkataloger har oftast artikelkataloger 'i sig' så att säga. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|