Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sven Otto Littorin och hänsynslösa journalister

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-07-16, 08:09 #1
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
Flitig postare
gooses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Du menar alltså inte ett skit med ditt inlägg. Då kunde du lika gärna ha skitit i att skriva det.
Jag förklarade bara en sak för Blomsterpassion, sen börjar du lägga massa intolkningar i det jag sa som att jag hade en åsikt om att det var jättesynd om Littorin men inte om Kapten Klänning. Nästa gång, läs vad det står o börja inte intolka massa dumheter, hur svårt ska det vara att läsa vad det står.
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-16, 08:31 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av goose Visa inlägg
Jag förklarade bara en sak för Blomsterpassion, sen börjar du lägga massa intolkningar i det jag sa som att jag hade en åsikt om att det var jättesynd om Littorin men inte om Kapten Klänning. Nästa gång, läs vad det står o börja inte intolka massa dumheter, hur svårt ska det vara att läsa vad det står.
Det är väl snarare så att du inte riktigt klarar av att förstå vad du skriver. Att jag tog Kapten Klänning som exempel (inte riktigt samma sak men ändå) beror på att han inte heller är en offentlig person längre. Ditt resonemang går ju ut på att om man inte är en offentlig person så är denna typ av "nyheter" förkastliga. Har jag läst fel menar du?
Citat:
Nu avgick Littorin och är inte längre offentlig person, ändå går aftonbladet ut och "skvallrar".

Senast redigerad av Westman den 2010-07-16 klockan 08:33
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-11, 18:14 #3
gooses avatar
Flitig postare

Flitig postare
gooses avatar

En minister som är med i en upprivande skilsmässa och har depression utför nog inget bra jobb, så det är nog bra att han avgått oavsett.
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-14, 08:33 #4
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
En sak borde nog alla vettiga människor vara ense om. Aftonbladet och Expressen är riktiga skräptidningar och de journalister som jobbar där måste vara bland de sämsta i den yrkesgruppen. När de väl har fått jobb där efter att ha blivit ratade av "seriösa" medier så får de hora för sin lön, skita i sin etik osv.

Är man offentlig person och går till prostituerade så får man helt kallt räkna med att risken alltid finns att hamna i media för det. Sedan kan kanske journalistiken rent etisk borde ha en preskriptionstid för hur långt tillbaka i tiden man ska gräva. Någon gång måste människor få en chans att bli förlåtna. Har personen efter sitt "brott" varit skötsam borde gamla synder vara nergrävda. Fortsätter personen med sitt ohederliga liv får denne finna sig att gamla synder alltid kommer att tas upp.

Ibland lockas jag av att gräva i många journalisters liv. Det finns nog en hel del att avslöja. Undrar hur de skulle reagera på det? Men det faller alltid på att jag inte kan finna något själ att tillämpa en metod som jag själv fördömer, dvs. jag kan inte bete mig lika illa för det vore sämre.

Det som vissa säger att är man bara oskyldig så är det ingen fara med att hamna i massmedia. Att det bara är att dementera och stämma och få skadestånd, är en väldigt klen tröst. Bland det jobbigaste för personer som får osanningar skriva om sig i massmedia är att behöva förklara för vänner, arbetskamrater osv. att de inte stämmer. Varför ska någon behöva gå omkring och förklara att saker som påstås om dem inte är sanna.

Sedan undrar jag i alla fall hur folk är funtade som tror på all dynga som skrivs. Se bara på vad som skrivs om kungahuset hela tiden. Alla dessa avslöjande av hemligheter och andra påståenden som vilken vettig människa som helst kan förstå bara är rappakalja. Vem fasen köper och läser det?

Någon skrev att tidningarna skriver det det tror läsarna vill läsa. När tidningarna frågor folk vad de vill läsa, så svarar de flesta att de vill ha seriösa artiklar, djupa analyser etc. Både Aftonbladet och Expressen kan dock se i sin klickstatistik att folk inte klickar på sådana artiklar utan på artiklar om kändisen dittan och dattans bröstförstoring etc.

Sist vill jag bara nämna att en anledning till att Leif G.W. Persson hoppade av "Efterlyst" var att han insåg att programmet gjorde mer skada än nytta, det blev för många personer som kom i kläm som inte skulle bli det.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-14, 09:43 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av guran Visa inlägg
En sak borde nog alla vettiga människor vara ense om. Aftonbladet och Expressen är riktiga skräptidningar och de journalister som jobbar där måste vara bland de sämsta i den yrkesgruppen. När de väl har fått jobb där efter att ha blivit ratade av "seriösa" medier så får de hora för sin lön, skita i sin etik osv.
Nja, stämmer inte. Det är faktiskt riktigt duktiga journalister de anställer men så var Hitler också bra på vissa saker. Det säger inte särskilt mycket om vad man sedan använder sina kunskaper och talanger till utan där är det andra egenskaper som sätter in.

Citat:
Ursprungligen postat av guran Visa inlägg
Sist vill jag bara nämna att en anledning till att Leif G.W. Persson hoppade av "Efterlyst" var att han insåg att programmet gjorde mer skada än nytta, det blev för många personer som kom i kläm som inte skulle bli det.
Det tog bra lång tid för honom att komma till den insikten i så fall Jag tycker han är både underhållande och bra på det han gör men däremot så har han en förmåga att sätta sig högt över alla andra och trampar lätt på folk.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-07-14 klockan 09:45
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-14, 13:47 #6
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
På vilket sätt har Littorin behandlats hårdare än andra politiker som råkat ut i yrväder? Bevakningen av Schymans alkoholism och privata taxiresor, eller av Sahlins toblerone var minst lika stenhård. Hon var en av de första som tog "time out" och semesterflydde ut ur landet vilket naturligtvis förlöjligades stenhårt av media. Littorin gör exakt samma sak, men då är tidningarna förstående.

Gubben borde tvingats avgå för länge sedan när det uppdagades att han fuskat till sig en examen. Det är därför som inte ankagelserna från horan kan bortfärdas som tomt snack för Littorin själv är en person som inte är att lita på.
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-14, 14:05 #7
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne Visa inlägg
På vilket sätt har Littorin behandlats hårdare än andra politiker som råkat ut i yrväder? Bevakningen av Schymans alkoholism och privata taxiresor, eller av Sahlins toblerone var minst lika stenhård. Hon var en av de första som tog "time out" och semesterflydde ut ur landet vilket naturligtvis förlöjligades stenhårt av media. Littorin gör exakt samma sak, men då är tidningarna förstående.

Gubben borde tvingats avgå för länge sedan när det uppdagades att han fuskat till sig en examen. Det är därför som inte ankagelserna från horan kan bortfärdas som tomt snack för Littorin själv är en person som inte är att lita på.
Självfallet är han inte ensamt offer för skvallerpressens hänsynslösa hyenor. I så fall hade det inte varit särskilt intressant att ta upp till diskussion.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-07-14 klockan 15:59
Oläst 2010-07-14, 16:00 #8
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne Visa inlägg

Ja, denna senaste affär är ganska ointressant för mig. Jag har fortfarande inte kommit över att en minister kan sitta kvar efter att ha en falsk examen.

Media har inte gjort något fel i detta fall. Han har bara gjort det smart och från början förklarat sin avgång som ett resultat av skilsmässa, media och barn - allt innan andra anledningar kom ut.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-16, 21:47 #9
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Tycker den här debattartikeln sammanfattar mina tankar om affären ganska väl:
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/d...spel-1.1138754

Deja vu? http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...976&from=tipsa
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-16, 22:46 #10
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av rhuse Visa inlägg
Tycker den här debattartikeln sammanfattar mina tankar om affären ganska väl:
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/d...spel-1.1138754

Deja vu? http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...976&from=tipsa
Svenska folket är väl ganska bra rent generellt på att döma andra på förhand och prata skit om människor, särskilt offentliga sådana samt grannar och bekanta. Då framstår man som så mycket bättre själv utan att behöva åstadkomma någonting alls. Snabbmats-"journalistiken" är väl kanske både ett symtom på ett samhälle som inte alls mår bra samtidigt som det cementerat dessa tankegångar ytterligare.

Måste säga att jag gillar det Gudrun Schyman gjorde nu när hon i en intervju nyligen sa att Littorin kunde stämma Aftonbladet utan att för den skull varken försvara eller fördöma honom. Hon har visserligen varit alldeles utmärkt på att kasta skit hon också men det är uppfriskande med undantag

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-07-16 klockan 22:50
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017