| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror nog att en anställd kostar minst +50% utöver den bruttolön denne har. Det är arbetsgivaravgift som du nämner, men även semesterersättning, pensionsavsättning, arbetsplatsförsäkring, ev. sjukskrivning. Sjukskrivning har jag för mig det brukar budgeteras för 4 dagar (ej karens) per år och anställd.
Jag har inte så bra koll på just detta, men det kan mycket väl vara så att man bör räkna med närmare den dubbla bruttolönen som kostnad för en anställd. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
Räkna du på det dubbla så har du en viss marginal, dvs 100% på lönen. Exempelvis vid en sjukskrivning kan du bli tvungen att hyra in extra personal för att klara av arbetet.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|