FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag har en simpel sida som består av en google map, informationen som visas på kartan (markers) hämtas m.ha en php script som hämtar datan från en databas, allting funkar fint, dvs man klickar på en marker så visas respektive info. jag har dock länkar i dessa info rutor som popar upp när man klickar på en marker, dessa skulle jag vilja öppna i en ny dialog(jqmoda, lightbox eller liknande jquery plugin) datan hämtas m.ha av ajax. jag får dock inte det och fungera, kanske någon här har haft samma problem? jag misstänker att det kan ha ngt med att laddningen av kartan och jqueries ready function... jag hoppas min förklaring inte är alltför diffust. Tack på förhand lite snippet kod: $(document).ready(function(){ var map = new GMap2(document.getElementById('map')); ... ... GDownloadUrl("data.php", function(data) { // loopa och dynamisk skapa html element, placera ut markers på kartan ... .. .. $('#rad').jqm({ajax: './mer_data.php'}); .. .. .. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det min förklaring som inte är tillräckligt, eller är det ngt annat?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
sätt en rel på länkarna om du kan och en live-event som kollar efter länkar med rel
<a href="bubblelink.html" rel="modal">LÄnk</a> $("a[rel=modal]").live("click",function(){ $('#rad').jqm({ajax: './mer_data.php'}); }); eller något sådant |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
jag ska testa det, tack för svaret
![]() |
||