FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Välkomment till Magento!
Lite tips: Alltid backup innan du gör något på Magento. Finns extensions som gör tidsinställd backup, guld värt! Mer tips: Innan du kör en batch-import, pröva med första raden/raderna separat, så märker du om det blir något fel. Det är också lättare att radera tio produkter som hamnat fel än 65 000. Att radera produkter i Magento genom att radera i databasen är inte så enkelt, beroende på alla foreign keys som skriker om du gör något. Bäst är att återinstallera backupen som du tagit ovan om importen går snett. Jag rekommenderar inte att bryta en pågående import på så brutala sätt som du fått exempel på, just på grund av dessa foreign keys. Har du fått en korrupt databas är det bara att återställa backup, mycket svårt att korrigera detta manuellt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan ju berätta att inte särskilt mycket hände när jag råkade stänga fönstret (inte döda processen). Det finns backup men jag har själv inte testat att återställa från den. Jag försöker alltid undvika att återställa backuper och litar inte på att de som ska sköta backup gör det korrekt.
Min tanke var samma som din Magnus_A: Testade med de första raderna... bara det att jag hade 65 000 tomma rader som jag inte såg. De första raderna var korrekta, och Magentos importverktyg informerade sedan om att den hoppade över rad för rad eftersom de var tomma. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|