FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Enklast är väl att göra något script .. Bästa är om ditt webbhotell kan låta dej skriva direkt till mysql:en från din burk, vet inte hur man löser det i Windows. Men i Linux så skulle jag göra följande : cat textfil.sql | mysql -h dindoman --user= --password
Använda programmet lftp för att ladda upp filerna, sedan bero på vad du får göra på burken, om du har shellkonto access eller om du bara har webaccess. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Då gör man ett php script som läser in textfilen på serven, som sedan anropar med wget. Men som sagt, det är bökigt att göra såna här övningar i MS DOS Script miljlö. Mycket enklare göra detta på UNIX.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Programmet som gör textfilerna är för windows och är inte skrivet a mig. Att göra något liknande som går att köra på servern är tyvärr uteslutet då det skulle kosta för mycket. Jag har sidan på ett webbhotellskonto (Linux) hos Binero.
De två alternativen som jag har att välja mellan än så länge är: 1. Program skapar textfiler -> Schemaläggaren startar FlashFXP Queue -> FlashFXP laddar upp textfiler på servern -> Cron job kör PHP vi wget -> Databasen fylls på. 2. Program skapar textfiler -> Schemaläggaren startar Browser -> Browser kör PHP som via internet fyller på databasen. Senast redigerad av Martin™ den 2010-05-24 klockan 08:36 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Gjorde ett litet program som kanske kan hjälpa dig.
http://www.wn.se/showthread.php?t=1041609 Schemalägg programmet och sen gör du en sida som läser in din textfil till databasen. I programmet kan du lägga en trigger som startar sidan när programmet har laddat upp dina textfiler. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror jag läste att Binero 2.0 inte längre tillåter att man ansluter till databasen utifrån.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
En REST-applikation som kan ta emot antingen en JSON-sträng eller någon hemmasnickrad .txt-fil borde fungera. Då räcker det att du har en "vanlig hemsida" på server som tar emot din fil, sedan så skickar du informationen (txt-filen) från din klient m.h.a cURL.
Senast redigerad av linusoleander den 2010-05-31 klockan 14:07 Anledning: Slängde in en länk |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |