FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ämnat överlåta en .se domän som privatperson till företag.
Vad gäller ? Vilken blankett ska användas ? vanliga överlåtelse blanketten eller nån annan ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hejsan.
Det krävs ingen särskild blankett för att ena parten råkar vara en privatperson och den andre en firma. Ni måste anlita ett .se-ombud för att genomföra ett ägarbyte. På .SE ombudslista kan du söka upp ett ombud, dom hjälper dig med rätt blanketter. Mvh Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Många ombud tar ut en extra stor avgift för att göra denna åtgärd.
och efter haft behov att göra liknande själv har jag hittat: http://www.neware.se/ som gör det till samma kostnad som nyregistering av domän. Vilket i mina sökningar varit billigast. Kan vara värt att kolla upp. Står även på deras sida exakt hur man ska göra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns fler trådar om detta och jag tror att Loopia gick ur matchen som den som är billigast. 110kr + moms sist jag kollade (igår). Men man måste fylla i blanketten på deras hemsida annars utför de ingen överlåtelse... Eller har jag fel?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vill du ha ett smidigt ägarbyte använd neware, loppia har stulat näst intill alla gånger jag har avänt dem för ägarbyte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Inte ofta men gör dessa överlåtelser så jag tackar för svaren.
Då vet jag vad som gäller och hur det ligger till kring detta med överlåtelser. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|