Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Köpa utvecklingstjänster

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-16, 13:19 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Miwe76 Visa inlägg

1. Vad är rimligt att betala för en utvecklare som sitter i Sverige och hur ser betalmodellen ut. Är det per timme?
Om du vill betala fast pris, eller per timme är upp till dig och utvecklaren att komma överens om. Vad en utvecklare kostar i timmen brukar variera beroende på kompetens och svårighetsgrad. Enkla html-sidor kan göras av en 14 åring för ca 100 kr/tim. En e-butik kan utvecklas av en student för ca 250-350 kr/tim. Andra projekt kräver att du anlitar en professionell webbyrå och då brukar priset ligga mellan 350-600 kr/tim. Men det finns naturligtvis både billigare och dyrare alternativ att hitta. De som sitter i Stockholm brukar vara betydligt dyrare än andra. De som jobbar på distans från någon mindre stad brukar vara billigare.

Det här är alltså vad jag brukar betala och jag har alltid haft lätt att hitta folk. För varje jobb jag har så står det 50 sökande. Läser man lite gamla trådar här på WN så får man intrycket av att alla tar minst 1000 kr/tim. Men det stämmer alltså inte, även om det så klart finns ett fåtal undantag.

Alla priser som jag angivit är exkl moms.

Citat:
Ursprungligen postat av Miwe76 Visa inlägg

2. Att OutSourca utvecklingen är ju populärt, med dess för och nackdelar. Kostnaderna variera naturligtvis men var hittar man dessa kontakter? Finns det några siter som kan rekommenderas?
Under "Förmedling av jobb och tjänster" här på WN kan du söka folk. Det brukar vara allt mellan glada amatörer och proffs med 30 års efterenhet som svarar. Så det gäller att du själv vet vad du behöver och vad som ska göras.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017