FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
hej,
Tänker på driva-eget.se och deras annonspriser: http://www.driva-eget.se/content/ima...072/file_57043 Är det riktigt duktigt säljsnack eller rejält med prutmån som gör att de överhuvudtaget har en banner snurrande med de priserna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det går med största sannolikhet att få extremt mycket billigare. Detta är ju utgång/förhandlingspriser.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Ja, de priserna var minst sagt tilltagna med tanke på att deras egna siffror skvallrar om under 1000 unika på webbplatsen om dagen. En 250 x 240 banner i högermarginalen går således loss på 1 spänn per unik besökare(!) Jag hade varit jätteglad om mina annonsörer hade varit villiga att betala motsvarande ;-)
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Fattar inte hur det fortfarande 10 Maj 2010 kan vara någon betalar för uppskattad visning/klick på nätet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är väl egentligen bara att gratulera dem. Anders Andersson är väl business man uti fingertopparna, plus att de antagligen säljer annonser enbart på att han är delaktig i sidan.
Man är för dålig på business helt enkelt!? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Man får också tänka på att vid högre priser så kommer det finnas färre annonser på sajten och inte lika ofta det kommer in nyare. Det ger det ju mer exklusivt att synas på sajten och på så sätt värt mer för varumärket.
Sajten riktar sig mot företagare och då kan annonseringen vara värd mycket om man vet om att det är en dyr sida att synas på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jämförpriser för driva-eget.se:
Det kan vara en bra tumregel att ha dessa priser som underlag vid förhandling med kunder som vill annonsera på din sajt. Du vet ju nu att det finns andra webbsajter som har dessa priser. Varumärke Anders Anderssons företagar- och ekonomikunskaper Besöksunderlag: 28000 unika månadsbesökare 140 000 visningar per månad Målgrupp Microföretagare i Sverige med 0-10 anställda 1 vecka Banner 728x90 pixlar, 0,4428571 SEK/unik månadsbesökare. Banner 250x240 pixlar, 0,2428571 SEK/unik månadsbesökare. Banner 250x120 pixlar, 0,1857142 SEK/unik månadsbesökare. 1 månad Banner 728x90 pixlar, 1,75 SEK/unik månadsbesökare. Banner 250x240 pixlar, 0,9642857 SEK/unik månadsbesökare. Banner 250x120 pixlar, 0,7142857 SEK/unik månadsbesökare. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-05-10 klockan 13:39 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alla priser börjar vidrigt högt. Vi ska inom kort annonsera på ställen som gått från 150 kr CPM till 7 kr CPM.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
lunarmys: vilken/vilka sidor?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nichade sajter har ju högra priser. Jag hade en sajt tidigare med runt 50.000 besökare / månad och tog runt 20.000 i veckan för en annons och kunderna stod på kö. Då var det VÄLDIGT smalt och just kunderna hade marknadsföringsbudgetar på upp till en miljard.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|