FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Jag tänkte flytta en sajt från ett webbhotell till en VPS inom samma hostingföretag. De kan göra det åt mig, men det kostar och jag kan naturligtvis göra det själv genom FTP med mellanlandning hemma hos mig. Men jag har dålig uppladdningslina och det är ~20GB som ska flyttas därför undrar jag om det är relativt enkelt att använda sig av det befintliga FTP kontot på webbhotellet och skapa en FTP användare på VPS servern (för att hämta från webbhotellet) för att sedan flytta mellan servrarna som säkert har Gb-nät. Någon som har gjort det och kan tipsa hur man sätter upp det hela? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Var lite för snabb där.
Har ingen shell access på webbhotellet och VPS kör Ubuntu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
fxp brukar det väl kallas?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Logga annars in på VPSen och använd kommandot ftp eller wget (bättre, men något svårare om du inte är van vid console) för att hämta hela mappstrukturen från den andra ftpservern.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Stefan:
Jo, FXP har jag kollat på lite (FlashFXP). Ser bra ut, men lite opålitligt hittills då alla filer inte velat följa med alltid. Najk: Jo, jag kan lite shell, men jag är mest van vid att hämta tar filer en åt gången, finns det några enkla knep för att hämta hela strukturer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kika på http://linux.die.net/man/1/wget
typ wget --mirror --ftp-user=user --ftp-password=password ... |
|||