FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det räcker nog att visa inomhusscenen. Känns lite överförklarat med försäljningen faktist.
Du får nog fixa till den grova jumpcuten sekund 30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Håller med dom andra, tycker den är riktigt bra och rolig. Dock är den för lång före det kommer till knorren.
Klipp ner den första delen när dom står och pratar och kom till sak mycket snabbare för att hålla tittaren kvar. Som sades tidigare så är texten lite svårläst när det kommer "Brukar (du o)ckså" () betyder svårläst. Väntar med glädje att se andra versioner =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det absolut vanligaste misstaget man gör när man börjar göra film som det här är att man försöker berätta hela historien från start till slut. Våga hoppa över självklarheter som man själv som tittare ändå förstår, så kommer det att flyta mycket bättre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för all feedback! Detta är första reklamfilmen jag någonsin har vart med och tillverkat... så det är "några" saker att lära sig
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
tycker den är bra! håller verkligen med om att den bör ner i längd för att behålla tempo. du kan fortfarande ha med vissa nykelscener (när dom skakar hand o garvar, när han tar bort skylten etc.) och sedan när han sätter sig med pusslet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det jag tycker var ok i filmen var texten i slutet och musiken, tyvärr så sa inte själva filmen mig något alls, tråkig med andra ord. mitt råd är nog speed'a upp den lite och ha klart för dig vad du vill med din film.
Lycka till |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag ska vara ärlig.
Jag tycker din film inte är särskilt bra. Du har taskiga färger. för unga skådespelare som "rör sig" för mycket, överdrivet. budskapet är luddigt och kommer för sent. filmen är för lång. bilen är för mycket förort. huset är lagom stort för en person, förstår inte poängen med att sitta på en hård pinnstol och lägga pussel, som om det vore allt man gjorde i ett sånt hus, speciellt om det är nysålt kan man fatta att det inte finns mycket möbler i det. jag förväntade mig mer att det skulle bli någonting som klickade, men det blev bara glapp. vill du sälja ditt budskap borde du hålla dig till 30 sek. använd äldre personer. ställ upp en säng, lampa, bord etc i en aula eller en gym-hall, det ger effekten du är ute efter. korta ned det hela till att skippa försäljningen, den är helt meningslös, starta i gymhallen. ha gärna någon som kommer in och dunkar basketboll i andra sidan av hallen när det är sovdags, eller något liknande som irriterar. ha en löpande text i underkant av bild, möjligtvis scrollande som på en nyhetskanal, med vad dit företag är bra på, och ha den med hela tiden, från starten av filmen. ha ett lyckligt slut som en mysig stuga med en brinnande brasa i hörnet som alternativ. tryck på vad du är bra på. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|