FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Försök gärna hitta lite folk som arbetat på företaget tidigare, de flesta rent provisionsbaserade jobb är skitjobb på amerikanska företag som du gott kan vara utan. Det är sällan "riktiga" jobb utan ofta vår moderna version av slaveri. Undantag finns men de är få.
Det ser INTE bra ut att vara sen redan på intervjun. Se till att inte försova dig nästa gång, gå gärna upp lite tidigare och ta hellre tåget / bussen innan.
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jo jag skall göra så, vakna mycket tidigare, göra i ordning mig bättre och äta en ordentlig frukost innan och inte komma försent. Hann knappast äta ngt innan heller.
Jobbet är faktiskt slaveri, av 150 kr får vi 30 kr. Jag kan lika gärna sälja deras affärsidé till ngn för ett fast pris kanske? ![]() För jag vet att deras produkt kommer att slå igenom, inget snack om saken. Orkar inte leta efter folk som jobbat på det företaget innan, de har ju bara funnits i 2 år trots allt, lite segt. Usch vad jag mår illa nu i skrivande stund. :/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du ska alltså kontakta kunder över telefon?
(Telefonförsäljare?) Edit: Oj vad jag missade några viktiga inlägg. Skäms på mig! Senast redigerad av StefanW den 2010-05-06 klockan 21:19 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Flitig postare
|
jag brukar kora hood-troja, tennisskor och jeans med en kammad frilla
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du har alltså förberett dig en hel vecka, med klädval, språk, frisyr för att sedan komma en timme försent och få ett erbjudande om ett säljarjobb med enbart provision?
Låter nästan som ett färdigt manus till kvarteret skatan, kan tänka mig Johan Glans i rollen, haha. Tycker du ska skippa jobbet och söka något annat eller sälja korv på Malmöfestivalen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Bor tyvärr inte i malmö.
Har ni ett bättre jobb / kanske själva behöver ngn sommarjobbare till eran butik/företag i gbg? Så skicka gärna ett pm till mig så skall jag lämna in cv osv. Jag kom 1h försent ja, men 20% är ingeting. Det är ju direkt som att jobba gratis. Haha, inte ätit tårtor på länge (åt inte äns när jag fyllde år) men det var bara jag det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Nu är du en erfarenhet rikare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ta inget provisionsjobb. Jag hade ett sådant med 30% provision på vad jag sålde för.
Slet som fan 8,5 timme per dag i en månad innan jag sade upp mej. Fick ut 1200kr varav det kostade ungefär hälften att ta sej dit varje dag. (Företaget har ett så kollosalt kasst rykte bland "kunderna" att det är totalt omöjligt att sälja förutom till dem dummaste idioterna.) Timlön eller fast lön, helt ok om det är provision ovanpå det, men ta inget där lönen enbart är provision. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|