FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Jag har precis startat ett nytt fräscht forum för en målgrupp jag dock inte vill avslöja. Men jag använder Tennis som exempel. Hur är bästa sättet att marknadsföra ett forum från början? Det är ju svårt att fixa medlemmar när medlemsantalet är 2 (en admin och en moderator) samt inga inlägg gjort. Någon som har något bra förslag för att kunna kicka igång sidan? Tjo |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
jag tror ingen kommer att tala om hur just han eller hon gor for att marknadsfora sitt forum, man haller garna det for sig sjalv om du forstar.
nar jag startade upp mitt forsta forum for ett ar sedan med inriktning pa resor och ett speciellt resemal sa korde jag adwords och det funkade riktigt bra, plus att jag annonserade pa facebook for ungefar 15.000 SEK. under ett ar fick jag in nastan 18.000 anvandare på mitt forum igenom adwords och facebook. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är även bra att börja med väldigt få eller kanske bara en forumdel så att forumet inte känns så tomt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skapa falska användare och skriv ett par inlägg så att forumet inte ser så tomt ut. Väldigt effektivt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Och svara/diskutera om någon gör ett inlägg. Om man skriver något så kollar man efter en stund, kanske dagen efter men sedan tror jag få återvänder.
Om det inte är ett väldigt speciellt ämne så se till att ha både kvinnor och män som falska användare - ge dem ochså personliga avatarer Har du några informativa texter som berör ditt forums område? Varför inte lägga dem som Google docs eller liknande service? Ger väl inte så mycket länkjuice men kan ändå hjälpa dig att synas när folk söker på flera ord |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
nar jag startade upp mina forum sa registrerade jag ungefar 50 konton pa vardera forum och borjade skriva. sen pratade jag med nagra vanner som var snalla nog med att stalla upp och skriva. det tog inte lang tid innan det borjade stromma anvandare till forumet.
men, kan man tjana pengar pa ett forum, att enbart driva ett forum? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Trots att jag driver ett företag som driver webbsidor så är nog detta forum faktiskt utan vidare vinstintresse. Jag brinner för ämnet och vill bara starta roliga diskussioner ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Regga minst 100 - 200 fejkanvändare själv. Skapa minst 10-20 trådar i alla dina kategorier. det är grunden för att någon överhuvudtaget ska vilja regga sig, det finns indag tusentals forum och frågan man ska ha i tanke som forumägare är att "varför skulle någon vilja regga sig på ett nytt forum då det redan finns befolkade bra forum inom de flesta nischer.
Skriv bra unik information på forumet kanske några riktiga guldtips! Pusha sedan den posten på pusha.se Ger lite folk! de va mitt tips det |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det finns liknande forum, så posta i dem och puscha för ditt eget forum. Man kan ju också skicka PM till användare som kan vara intresserade. Det kan också gå med länk eller bannerbyte med en annan sajt för att få fler besökare.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|