Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Facebook-App: Achievements från olika konsoler till Facebook

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-28, 12:43 #1
omnino omnino är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1
omnino omnino är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1
Standard Facebook-App: Achievements från olika konsoler till Facebook

Hejsan,

Säljer härmed (som privatperson) ett projekt på Facebook som jag har jobbat med ett tag. Systemet bygger helt enkelt på att man synkar in Achivements från olika spelplattformar in till Facebook. Just nu stödjs Xbox-live, Steam och World of Warcraft. Iden med appen är att man kan samla alla sina achievements och visa dem för sina vänner. I utvecklingen skulle man kunna göra funktioner som blandar in lite "spel" i appen, t.ex att man kan utmana en Facebook-vän att klara en achivement först, jämföra achievements mellan vänner och så vidare.

Projektet är fortfarande inte publikt i det avseendet att jag inte marknadsfört det, ändå har 67 pers hittat in och synkat upp sina achievements. Över 6500 klarade achievements finns redan i databasen och 12000 totalt "sedda" achievements. Eftersom folk/medlemmar kan pusha till sin feed att dom klarat ett achievement sprids appen rätt snabbt på egen hand.

Facebook-appen är byggd som en extern app, så man skulle utan problem kunna använda koden för att bygga http://bengansachievementssite.se och göra ett stort community av det. Samma gäller för existerande gaming-siter som t.ex vill låta sina medlemmar synka in sina xbox-achivements.

Paketet som säljes innehåller:
- All källkod för Facebook-appen (Zend, php, mysql)
- Själva Appen på Facebook (om man vill använda namnet, alternativt startar man den under ett annat namn)
- Designen av Appen samt grafiken
- Den kompletta databasen som den ser ut idag, drygt 23 mb stor
- Källkoden för scraping-motorn som plockar in achievements från alla nätverken
- Unik egenutvecklad XBOX-live scraper i vb.net som gör det möjligt att skrapa xboxlive från en windowsdator. Detta är något väldigt eftertraktat på nätet då Microsoft inte tillhandahåller ett öppet API för detta. Min kod löser det. Källkod ingår.

Vad som INTE ingår
- Min tid, är inte intresserad av att konsulta med projektet just nu. Med andra ord får du en zip, sedan försvinner jag, typ.
- Installationssupport

Att tänka på
- Appen/koden är inte byggd/dokumenterad för att säljas, så förvänta er ingen readme.txt.
- Detta är inte en phpbb-klicka-och-installera-app. Utan det krävs en gedigen kunskap från dig för att få igång det på en egen plattform.
- Appen är inte buggfri, det finns säkert buggar här och där, i synnerhet i scraper-koden, men den rullar idag och den funkar fint.
- Tekniken som används är scraping. Detta innebär alltså att om Steam eller någon annan av nätverken ändrar på sin sida så slutar den trackern att fungera - detta är default när det gäller scraping-tekniker. Men har skrapat siterna sedan november 09 utan problem. Men risken finns.

Lite blandade Screenshots
Någon som spelat lite Left 4 Dead på Xbox360: http://yfrog.com/5mleft4deadbp
Flitig Modern Warfare2 spelare på Steam (PC): http://yfrog.com/5jmodernwarfare2xij
Att döda lich-king på 25 manna i slutet på Mars är inte illa pinkat: http://yfrog.com/1nlichkingp

Anledningen till att jag säljer denna är helt enkelt att jag inte kommer hitta tiden för att driva det ordentligt, är övertygad om att appen kan bli riktigt stor på Facebook - speciellt om man innefattar den virala effekt. Och med någon form av micropayments eller att man säljer spel direkt i appen så kan det bli en riktigt lönsam app. Potentiellt finns det 400 miljoner aktiva användare på Facebook.

Priset är svårt att sätta, men har kanske spenderat 100 timmar på projektet och ser gärna att jag åtminstone har haft en "timlön" på 100-200kr/h.

Intresserad? Kontakta mig via PM så får ut tillgång till Appen och kan se den in-action. Är inte intresserad av en budgivning i denna topicen, utan löser det i sådana fall mellan intressenter via PM. Men har du frågor som är intressanta för allmänheten så kör i vind.

Senast redigerad av omnino den 2010-04-28 klockan 12:50 Anledning: lite formatering
omnino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
app, facebook, salu


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017