FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Som ett extra LOL, trots att jag skickade med både mitt kundnummer hos Loopia och min URL, innehöll svaret från deras support:
"Vilken databas är det detta gäller?" Jag har bara en databas. Hur många alternativ ser de själva? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Och låter konstigt om du skulle vara den enda med problem med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Det kan finnas lite olika troliga anledningar till att det är så pass illa ställt som det är.
1. Ledningen på Loopia har ingen grundläggande kunskap om mysql servrar, och ingen anställd heller. 2. Man hittar ingen kompentent person att anställa för att sköta mysql servrar. 3. Felaktig uppsättning och struktur på mysql servrar, man har en kompentent person, men som försöker få gehör för olika ändringar som ledningen inte tycker låter bra och inte orkar prioritera att göra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
/Jimmie Eriksson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
PS. Saknar ni en grym monit config på mysql servrar med sms trigger kan ni pm:a mig ![]() Senast redigerad av Danielos den 2010-06-11 klockan 17:13 Anledning: meningsbyggnasfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Då kanske "landets duktigaste och mest engagerade tekniker" kan börja sparka lite på de som bestämmer på bygget o se till att saker som är självklara för andra webbhotell uppenbart ses som nånting som kunderna inte behöver, tex stöd för asp.net MVC (bara 3 år gammalt nu eller så). Sen spelar det ju ingen roll om man har världens bästa tekniker om man (som ryktet säger) har en lite "udda" driftsmiljö
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Om det nu är så "Loopia har några av landets duktigaste och mest engagerade tekniker och slutsatserna ovan är tagna ur luften och helt utan belägg"
Med alla problem Loopia har så undrar jag hur landets sämsta tekniker skulle ha varit. Nu vet jag inte om Loopia kör SAN eller lokala diskar men finns många sätt ha redundanta larm system för kritiska saker. Att använda snmp för hämta diskstatus från 2 olika system samt även ha snmp-trap borde göra det svårt misslyckas att få larmen. Sedan är det ju inte troligt att utrymmet växer så mycket på en kväll utan låter mer som att ingen haft kontroll på servrarna under långtid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag fick detta felmeddelande både inatt (mellan kl 00:10-00:50) och igår natt (mellan kl 00:40-01:20). Så två nätter i rad har det i så fall gått fullt på diskarna. Om man nu lyckats lösa det första natten, hur kan det då inträffa igen natten efter?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Eftersom det sker ungefär samma tid båda nätterna. Låter som en vettig lösning men antagligen inget vi får veta ändå. Vilken server ligger ni på? Jag har tillgång till tre olika konton hos dem med olika databasservrar. Senast redigerad av JensS den 2010-06-12 klockan 00:13 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|