FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag blev lite fundersam på vad ni egentligen gör, det tog en bra stund innan jag (tror) jag fattade vad det var, men det borde kanske framgå med en klatschig slogan.
"Här hittar du allt om mysticism och kan köpa det online!" eller nåt betydligt bättre än det.... Lägg upp några sidor för den som inte vet vad "mysticism" är och som förklarar begreppen och historiken... (så jag får lära mig något intressant/nyttigt/roligt)... Inte för tungrott utan effektivt! Senast redigerad av Conny Westh den 2010-04-18 klockan 02:19 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för era svar
![]() @fabian: Du beskriver att siten känns amatörmässig. Det jag undrar är finns det något mer man kan sätta fingret på som gör den amatörmässig.? Är det förstasidebilden eller loggan? Eller är det hela upplägget du tänker på? Kontakt delen som du sagt har sina brister skall jag ta och se över och försöka få till så det blir lite mer personligt. Fri frakt är ett okynne. Visst gynnar det konsumenten men jag är inte riktigt för det. I dagsläget så har vi 29kr som enhetsfrakt via dhl och tror inte kunden handlar mer för att vi bjuder dem på 29kr vid XXX kronor. Vi får se kanske gör en test med det i framtiden för att se hur kunderna reagerar. Att ge dem exempel på vad andra kunder har handlat är kanske inte någon dum idé men finns det några konkreta underlag att kunder verkligen handlar mer med denna typ av presentation? @kw_wasabi: Look and feel, detta tror jag kan vara ganska avgörande. skall labba lite med det och se om jag kan få till en bra "luftighet" ![]() @ConnyWesth: Att du inte visste vad vi gjorde när du kom in på siten är faktiskt väldigt negativt och det måste vi jobba på. Dock så tror jag att just beskriva vad mysticism är kan vara väldigt kritiskt. Just detta område finns det inte så mycket fakta att gå på och många mäniskor är oense om vad som är vad. Att då ta parti på ett håll tror jag kan leda till mer kaos än nytta. Dock funderar jag på att öppna upp ett form av mindre forum för personer att diskutera angående ämnena. @allla: Samtidigt funderar jag på att driva öppen support på forum för kunder som vill hantera sina frågor och supportärenden öppet med publik där dem kan se hur vi hanterar deras ärenden. Är detta ett positivt eller negativt koncept? risken finns ju att personer som läser bara ser det negativa och inte lösningen? //Mystica |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Färgerna är lite tråkiga, förstår om du vill ha sidan mörk, men det kunde göras på ett trevligare sätt tror jag. Stora gråa block är lite trist. Dan är på WN har säkert lite statistik på det där med "kunder som köpte denna köpte även" från sin butik Roligaprylar. Själv tycker jag att det är ett bra sätt att bli tipsad om produkter man inte visste att man ville ha, och har vid flera tillfällen lagt till sådana saker i kundvagnen. Enhetsfrakt är bra, men att få det fraktfritt kan fungera som en morot. T.ex. i kassan om det står "Handla för bara 38 kronor till så bjuder vi på frakten" kan få kunden att köpa ytterligare en produkt, eller kanske ännu mer. Jag tycker det är konstigt att bilden på förstasidan har ett erbjudande om ett rökelsetorn, men jag kan inte klicka på det för att köpa det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Håller med föregående talare om att det inte framgår tillräckligt snabbt vad siten handlar om. Det första man läser är "Mystica," "Mystica.se," "En värld av fantasy" och "Buddha Rökelsetorn" eftersom de textsnuttarna är störst och bäst placerade. Vad är det ni säljer?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|