FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har en blogg som rankat mycket bra på en mängd sökord under lång tid. I förrgår rök den helt från Google.
Den finns inte på något sökord. Jag har inte gjort några ändringar. Har jag blivit ratad av google? Vad kan det bero på? Vad kan jag göra? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
använder du webmaster tools kan du hitta eventuella fel med din sajt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja jag använder det men är inte helt haj på hur det fungerar!
Var ska jag leta efter fel? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Syns din blogg om du söker på "site:http://www.bloggen.tld" ?
Något är ju uppenbarligen fel. Vid normala förhållanden kan man såklart tappa placeringar på enstaka sökord, men att tappa helt på alla är inte "naturligt"... Har du någon anledning att misstänka att din sajt blivit bestraffad? Vet du med dig att du ingått några skumma länkbyten, sålt länkar (eller länkar på din blogg som kan uppfattas som köpta) m.m. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
sajten syns när man söker på sajtnamnet.se, men bara då...
Själva upplägget på bloggen gör att det är en affiliatelänk i varje inlägg. Jag antar att det är problemet. Att google inte tror att det finns vettigt innehåll för att det är så mycket affiliatelänkar. Skulle det löna sig att använda WP-affiliate och göra om alla länkar till "snygga" affiliate-länkar istället? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Har du satt NoFollow på alla affiliatelänkar? Om inte så kan Google uppfatta dem som köpta i syfte att ranka bättre.
Vad jag hört så ska man alltid sätta NoFollow på affiliatelänkar. Försök att hitta saker som kan vara orsaken, rätta till dessa, och skicka därefter en "reconsideration request" i Webmaster Tools. Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-04-16 klockan 16:35 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker du ska vänta åtminstone en vecka innan du börjar grubbla på vad som kan vara "fel". Sidor kan tillfälligt försvinna från resultatlistan för att senare komma tillbaka, ibland på en bättre plats.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har inte satt nofollow på affiliatelänkarna, men det är ju en ganska given sak, nu när du säger det. Det måste jag börja tänka på på alla mina sajter! Ska se om jag hittar något WP-plugin som sätter nofollow på allt, och sedan självklart vänta en vecka och se vad som händer!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är ingen expert, så jag spekulerar bara... men för mig låter det som att du hamnat i Google's sandbox. Försöker du ranka för sökord som är väldigt konkurrensutsatta?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|