FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena!
Nu söker jag åter igen visdom från er ![]() Jag sitter och knåpar med google maps som ska implementeras på en sida. Jag har satt ut 3 st "pins" genom xml och dessa pins ska länka _direkt_ till tex: 1.php, 2.php och 3.php. Först tyckte jag att det börde ha räckt med att skriva: Kod:
function createMarker(point,name,html) { var marker = new GMarker(point); GEvent.addListener(marker, "click", function() { document.location.href=url; }); // save the info we need to use later for the side_bar gmarkers.push(marker); // add a line to the side_bar html side_bar_html += '<a href="javascript:myclick(' + (gmarkers.length-1) + ')">' + name + '<\/a><br>'; return marker; } samt att hämta xmlen genom: Kod:
GDownloadUrl("city.xml", function(doc) { var xmlDoc = GXml.parse(doc); var markers = xmlDoc.documentElement.getElementsByTagName("marker"); for (var i = 0; i < markers.length; i++) { // obtain the attribues of each marker var lat = parseFloat(markers[i].getAttribute("lat")); var lng = parseFloat(markers[i].getAttribute("lng")); var point = new GLatLng(lat,lng); var html = markers[i].getAttribute("html"); var url = markers[i].getAttribute("url"); var label = markers[i].getAttribute("label"); // create the marker var marker = createMarker(point,label,html); map.addOverlay(marker); } // put the assembled side_bar_html contents into the side_bar div document.getElementById("side_bar").innerHTML = side_bar_html; }); Kod:
document.location.href="moo.php"; Dvs: att det går inte att hämta variabeln "url". Warüm bitte? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
*fixat* tack fÖr titten
![]() Citat:
|