FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej alla experter !
vill ha samma funktioner på min hemsida som Youtube... Hur skall man gå till väga ?? Finns det ngn expert där ute som vet ? Glad Påsk ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har du testa trycka på F1?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Vad är det för fel på YouTube? Duger inte den? Den är dessutom gratis!
"Not Invented here!" Aha! Senast redigerad av Conny Westh den 2010-04-04 klockan 14:22 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Har du testat http://tinyurl.com/ye6ctzn
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tusen tack Fabian
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Daniel2010, det är nog så att du bör ta en stund till kontemplation och sen så kan jag bara nämna att ConnyWesth är den mest uppskattade medlemmen på WN. Att ställa en så dum fråga som den om han gillar att mobba folk borde rendera i låst konto och evig plats i skamvrån.
För den delen, hur gammal är du själv? Fast jag känner på mig att frågan borde vara i stil med "hur gammal kan ett sånt litet troll vara" men det vore ju elakt att fråga så. Eller kanske inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Bra, då undrar man ju varför du vill göra en kopia av en väl fungerande webbplats, som är gratis och som du tycker "duger suveränt"?
Varför inte bara använda YouTube? Vill du bygga upp en webbplats som är bättre än YouTube? Som är billigare? Som har mer intressanta filmsnuttar? Som riktar sig til len annan målgrupp? Vad är syftet? Är det i utbildningssyfte? Citat:
"Not invented here!" är ett ordspråk/ordstäv som beskriver varför man aldrig kan acceptera vad någon annan har gjort utan att man själv alltid vill uppfinna hjulet på nytt, just därför att det var någon annan som gjort det redan. Det finns visserligen företag som uppfinner hjulet på nytt som GoodYear, Michelin, Vredstein, Nokian mfl men de kan inte göra nägra särskilt drastiska förändringar av den grundläggande designen, den uppfanns för 1000-tals år sedan och ingen har kommit på en bättre än idag, även om många försök har gjorts. Av din fråga framgick tydligt att du inte har stor erfarenhet av att driva webbplatser (och man kan av resonemanget förstå att du inte är van som företagare). Då vill jag komma med kritiska frågor till din grundlägghande idé så att du tänker igenom den noggrannare innan du sätter igång med ett omfattande arbete som kommer att kosta dig mycket tid och troligen pengar. Tänk igenom ditt affärskoncept igen och skriv en affärsplan så du hittar en infallsvinkel som gör att du INTE konfronterar ett av världens största och mest frampångsrika koncept bara genom att göra en kopia av densamma, skapa ett koncept som är unikt och bättre än konkurenterna innan du drar igång dina aktiviteter. Nej, jag mobbar aldrig någon! Jag ställer kritiska frågor och hjälper människor/entreprenörer att hitta brrister i sina affärskoncept INNAN man drar igång omfattande aktiviteter som tar tid eller som kostar pengar. När konceptet väl är genomarbetat och "färdigtänkt" så är det betydligt större chans att lyckas. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-04-05 klockan 22:01 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej Conny Westh stämmer alldeles riktigt är lång ifrån en erfaren företagare...
Gjorde lite reschearch och passade på att ställa frågan, sen så hade jag ingen aning att "Not Invented here!" Aha! var ett ordspråk,man man lär sig ngt nytt varje dag ![]() Trodde du menade mig personligen... Sen får ni förstå att alla inte besitter den kunskap som ni har en dum fråga i din värld kanske... Men i min så var det en fråga som ledde till kunskap och förde mig närmare mitt mål... så så dom va den inte ![]() Ber om ursäkt då jag missförstod dig och efter att jag läst det du skrev så kan jag inget annat än att hålla med vad du säger. Tack för dina tips ! Mvh Daniel |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|