Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Moral och etik på internet. (kopiering osv.)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-31, 16:58 #1
Santoss avatar
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
Santoss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Om "Webbyrå + IT-Support = Mithon" inte är mer än en rubrik kan Atrox ta sig.

Ingen gillar när ett annat företag försöker åka snålskjuts på domännamn och slogans, men när det gäller en rubrik i en presentation så är det meningslöst tro att man är unik.
Santos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-31, 18:27 #2
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar

Reg.datum: Jun 2005
Hej igen, ytterligare uppdatering.
Eftersom Atrox väljer att inte plocka bort sitt blogginlägg anser jag att det är min rätt att berätta hela historian i publik form.

Jag skrev en kommentar till blogginlägget för att ge min åsikt för ev. besökare och tänkte lämna historian där då jag åtminstone kunde ge min åsikt för dom som läser det. Denna fick jag i mail kommentar på där dom vägrar publicera den.

Jag blir i samma mail anklagad för att förstöra deras tryckmaterial genom att jag har stulit deras upplägg och typsnitt(?) för texten som är aktuell... Känner att jag verkligen inte ha sådan här publicitet på internet.

Förstår att det kanske känns bagatellartat för er, men för min del känns det som en rätt big deal tyvärr... Dålig publicitet är inget jag behöver, och vill absolut inte att framtida kunder ska hitta sådant här vid en googlesökning när jag faktiskt är oskyldig vilket knappast ev. kunder kanske kommer ta som en självklarhet, utan tro att det större företaget i Stockholm har rätt och lilla jag är tjuv.

Bifogade även en länk till aktuell tråd i mailet till Atrox så dom får möjlighet att ge sin åsikt.

Hur skulle ni gjort i detta fallet om ni var mig? Tips och råd önskas.

edit: Nu har Atrox plockat bort blogginlägget iaf. Anklagar mig fortfarande för att han plankat men det kan jag leva med så länge dom inte försöker smutskasta mig via sin sida.

Senast redigerad av MikaelB den 2010-03-31 klockan 19:04
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
atrox, atrox development, atrox development ab, atrox elaka, atrox katinka, atrox lilla gubben, atrox plagiat, atrox sur kund

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017