FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag delar med mig av min PHP kod för att hantera formulär. Klassen tar hand om all formulärlogik, rendering, validering och exekverar automatiskt din kod för att hantera datan när den är klar. Det är perfekt för att bygga formulär på t.ex. kontaktsidor eller admin-gränssnitt. Koden är släppt med MIT-licensen, så det är fritt fram att använda den hur du vill, kommerciellt eller inte, så länge du inte tar bort licens-länken i källkods-kommentaren. "Free" som i "free speech" och "free beer", alltså. Du hittar den enklast på GitHub: http://github.com/geon/wwForm Titta gärna på exempelfilen för att få en känsla för hur det används: http://github.com/geon/wwForm/blob/master/examples.php Mer komplett dokumentation kommer (nog) snart. Tills dess kan du titta i källkoden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nice! Ser mycket smidigt ut!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Forms är alltid strul :-)
Fungerar detta över flera pages också? Jag har länge letat efter en med "wizard" som kan ha conditions regler. Typ om du fyllt i 12 på fråga 1, sidan 1 kommer du till sida 3. Slutade med att jag fick skriva en själv där alla frågor, regler läggs i en DB. Men det blev rätt bökigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Håller med emilv, men jag skulle se en ändring på hur du hanterar datum.
Att klippa o klistra i en sträng, och med dagens alla standarder för hur datum skrivs så är php's funktion "strtotime" smidigare (den returnerar false om det är felaktigt/okänt format). Annars är det grymt!! Finns inget tråkigare än att bygga formulär. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
studiox:
Det finns inget specifikt stöd för wizards, men det är relativt enkelt att bygga. Skapa ett formulär för varje sida, och redirect:a till en lämplig URL. Sen kör du Execute() och Render() för just den aktuella sidans formulär. Uppdatering: Se exempelkoden på http://github.com/geon/wwForm/blob/m...les/wizard.php Senast redigerad av geon den 2010-03-31 klockan 17:26 Anledning: bugg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jonas:
strtotime kunde ju vara en idé. Men ska man ha något bättre, tycker jag man lika gärna kan gå hela vägen med någon jQuery-baserad date picker. Men det är ju lätt att implementera om du har lust! (Försöker hålla liv i opensource-andan.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nej, formulärklassen sköter bara om själva formuläret. Du kan ju spara alla svar i sessionsvariableln eller en databas. Sen, om man går tillbaka till en tidigare sida bör ju den vara för-ifylld. Alla formulfältsklasser (wwText, wwEmail, etc.) har en construktorparameter "$PresetValue", som är till för just det. Kolla på det "avancerade" exemplet i README-filen på GitHub.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lägg upp alla filerna inklusive hjälp filen i en zip så det går att ladda ned samlat.... som du kan kalla geon_wwform.zip elelr nåt ditåt
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |