Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Google adwords

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-25, 21:17 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
WebboT har helt rätt. Du kan aldrig nå avkastning på ett forum som motiverar priserna som konkurrensutsatta ord betingar i AdWords. 9390 kr på 10 dagar är en hög kostnad att bära för ett forum, men en struntsumma för en större resebyrå. Det säger sig självt att AdWords är fel marknadskanal för ett forum som ofta genererar relativt små intäkter per besökare.

Long tail keywords är ett samlingsnamn för lite udda sökord och fraser som mer indirekt följer med din verksamhet. Testa att bjuda på den exakta sökfrasen [romantisk middag i new york] så ska du se att priset blir betydligt lägre per klick än om du bara bjuder på New York. Eftersom det sker så få sökningar på dessa udda fraser och sökord så måste du bjuda på stora volymer ord för att generera någon trafik av betydelse. Om du däremot bjuder på tex 100.000 riktigt udda och exakt matchade fraser så kan du få stora volymer trafik till en mycket låg kostnad. Då fångar du upp "den långa svansen". Svansen måste vara lång för att inte vara obetydlig. Den är nämligen långt ifrån tjock.


EDIT: Ojdå, det fanns en tredje sida med ett andra svar från WebboT som jag missade. Han hade visst redan nämnt några exempel i sin skärmdump.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017