Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbyrån vägrar slutföra min webbsida- lite råd uppskattas

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-25, 15:17 #51
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Det var en förenklad version av ett avtal mellan en kund och en utvecklare, Conny

Men din version var så som jag tycker att det ska vara mellan en kund och en utvecklare/designer.

Är det så här 99% av avtalen ser ut mellan kund och utvecklare/designer som du visade det? Eller kan det skilja lite?
Ett "riktigt" avtal omfattar mer detaljer, jag ville bara visa ett exempel på hur själva "proceccen" borde se ut i grova drag för att det ska bli bättre styrsel/ordning på relationen melllan kund/leverantör. Mallen jag visade stämmer i stora drag med hur det går till enligt IT-Företagens standardavtal för fastpris.

Många problem skulle nog undvikas (aldrig uppstå) om båda parter tog det lite lugnt och kommunicerade mer och försökte förstå sig på motparten och dennes önskemål/förutsättningar.

Ett avtal/affär måste bygga på ömsesidig respekt och målet bör även vara att man ska kunna ha en mångårig kontakt i positiv anda, då kan man inte ha allt för kortsiktigt perpektiv.

Kunden kan helt enkelt inte kräva att leverantören ska jobba gratis samtidigt som leverantören måste förstå att kunden har en begränsad budget eller måste ha en realistisk finansierings/lönsamhetsmodell.

Kort sagt är ömsesidig förståelse och respekt en förutsättning för lyckade affärer.
Lyckade affärer görs mellan levande människor som har förtroende för varandra, inte mellan döda organisationer utan själ.

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-03-25 klockan 15:20
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017