FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
http://www.idg.se/2.1085/1.305488/st...iska-domannamn
Go Daddy slutar alltså att registrera kinesiska domäner efter att landet efterfrågat info om personer som registrerat domänerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Ska bli väldigt intressant att se vad som hände i Kina det kommande året!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Trist att "motståndaren" i detta fall förmodligen är världens mäktigaste ekonomi inom ett par år. Komministpartiets överlevnad stavades cyniskt nog; kapitalism, givetvis med visionen om att en marknadsekonomi styrd med järnhand som visar sig vara ett oslagbart koncept för ekonomisk tillväxt. Men bra att företag tar principiella ställningstaganden och inte enbart tänker profit i ALLA lägen. Även om det säkert även kan fungera som "goodwill" och gratisreklam sekundärt.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Google vs Kina är grymt intressant tycker jag, ur en mängd synsätt
att godaddy gör detta kan jag förstå (vi bedriver helt enkelt inte affärer över Internet på detta sätt i västvärlden) samtidigt som jag kan urskilja en viss underliggande vilja att hoppa på samma media-tåg som Google ridit de senaste månaderna (har täckts av praktiskt taget var enda nyhetsmedium, flera gånger). Godaddy har en historia av att storsatsa på marknadsföring om man jämför med deras konkurrenter (Superbowl halftime, nascar, etc etc) så att detta skulle vara helt avkopplat från "gratisreklam" har jag svårt att tro Senast redigerad av icehole den 2010-03-25 klockan 17:06 Anledning: kan inte stava |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|