FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kontakta kunden och kom överens om ett avtal dvs vad som skall gälla även för löpande arbete, eller hänvisa till dina generella villkor. Rekommenderar även att räkna en minimi tid per uppdrag, dvs även om det bara tar 15 minuter räkna 30 min. Många räknar med minsta debitering 30 min alt 1 timma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Skriv avtal där kunden får ange hur många timmar per månad han eventuellt skulle kunna behöva din hjälp. Dessutom skriver ni in "inställelsetid", dvs hur många timmar/dagar efter han vill ha hjälp som du senast kommer börja jobba med det.
T.ex 2 timmar per månad och inställelsetid 2 dagar. Då fakturerar du för detta varje månad, oavsett om du gjort det eller ej. Överskrids timmarna så har ni skrivit in vad som händer då också, t.ex att du timdebiterar då eller inte behöver göra det direkt. Du ska ha betalt för att alltid vara redo att fixa grejer, oavsett om du gör det eller ej. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|