FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är ganska kul att se hur folk gång på gång tar till de mest odemokratiska metoderna för att försöka tysta SD och sedan hävdar att de bara skyddar demokratin. Bara förra veckan fick vi under Aktuellt ta del av socialdemokraten Markus Gullvéns metoder: han ger helt enkelt underkänt betyg till alla elever som inte har PK-åsikter. Mest skrämmande är att han är lärare i samhällskunskap.
Nå, om mindre än sex månader så är SD inne i riksdagen och då blir det betydligt svårare att försöka tysta dem. Intressant omröstning på DN igår efter att de redogjorde för SDs partiprogram: Fråga: Kan du tänka dig att rösta på SD i riksdagsvalet? Av (vid skrivande stund) 11328 röster så säger 42% ja och 58% nej. http://www.dn.se/nyheter/valet2010/m...fest-1.1064979 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag tycker inte man ska skönmåla (rent generellt, inte du klein) vänstern, det är en ideologi som också är väldigt demokratifientlig. Lars Ohly och Vänsterpartiet har dock varit bra på att tvätta bort det. Har vi redan glömt VPK:s resor till DDR? Men mycket har väl hänt sedan Warszawapaktens sammanbrott, eller?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Invandring gynnar absolut Sverige, mångfald är essentiellt. Dock är det vi har i Sverige just nu inte invandring. Det är på en helt annan nivå, nämligen massinvandring. Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-23 klockan 20:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Framför allt ta vi in fel sorts invandrare. Men jag tro inte att SD kommer kunna lösa problemet, tvärtom , det som var "invadrarkritiker" förut, kommer hålla tyst för att slippa bli ihop kopplad med oseriösa muppar som SD. Det som slår mig vad det gäller SD, är deras total okunskap om allting. Det tom varnade folk för att besöka sidan, för då skulle "google" ranka upp den. Dock har väl SVD och DN hjälp upp sidan litegrann.
Vad det gäller den här saken med http://sverigedemokraterna.de , så tycker jag det är helt rätt, av den orsaken. SD gör likadant. Visst det kanske gör valet smutsigare, men det här valet kommer bli smutsig , äcklig smutsigt, SD har redan lagt ribban genom svärm spama internet och hålla på som svin. Att personen bakom .de domäen vill vara anonym,. Med tanke på vad SD kapabla till, så bör han vara anonym med allt sorts kritik emot dem. Att en del låter sej luras av SD , deras "låtsas" lek . Men partiet har väldigt bruna rötter, visst SA uniformen är utbyt till Dressman kostym. Men ideologiskt är det väldigt nära Adolf ideér med en del modernseringar http://www.sr.se/sida/default.aspx?programid=1316 Rätt sorts invandring gynnar Sverige, att ta hit en massa lakris tomtar från Afrika, som sitter och tugg kath hela dagarna ger intenting i BNP ökning. Att ta hit polacker , som kan vara komplement till Svenska hantverkare, JA varför inte. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Mitt blogginlägg är inte avsett som en politisk arena för dig att pumpa ur dig ditt vanliga trams. Du är välkommen om du är saklig, men jag betackar mig ytterligare "Fröken Sverige"-kommentarer från dig på min blogg! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Personligen GISSAR jag att denna typ av "aktioner" gynnar SD något snarare än tvärtom och därför är förmodligen strategin kontraproduktiv. För tveksamma väljare (som just kan tänka sig ge sin röst åt SD) gissar jag att vissa samhällsdebattörers/journalisters "svartmålning" (och just beskrivna kampanjer) kan bidra till motsatt effekt och höja partiets opinionssiffror något. Jag må ha fel, men det känns så spontant.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
är inte det här precis tvärtom mot vad du skriver i rubriken ( Standard
Slåss för ett fritt internet du, länka till Sverigedemokraterna)? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Åter till ämnet. Jag upptäckte att Svenska Dagbladet har länkat till Sverigedemokraterna.de utan NoFollow från denna artikel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Även om jag håller med dig på det stora hela (inte helt vad gäller LAS dock men det hör knappast hit) och inte vill hjälpa SD-tomtarna i tråden så missar du en sak, Emil. Man kan inte utvisa svenskar
![]() Citat:
StateCollapse skrev tidigare (möjligt att det var i det raderade inlägget) att vi behöver pengar för att satsa bland annat på jobb. Lösningen på arbetslösheten är inte att skapa en massa kommunala och statliga jobb som inte behövs senare utan bara kostar pengar. Det ligger på hela befolkningens ansvar att skapa jobb åt sig själva och andra och det kommer att vända allteftersom. Flera av de företagare som tidigare livnärt sig som underleverantörer till Volvo och SAAB har hittat nya produkter som inte nödvändigtvis riktar sig till bilindustrin. På så vis tjänar vi pengar på de skapade jobben istället för att förlora men en viss arbetslöshet kommer i princip alltid att finnas. Det är något vi får leva med. En del vill inte jobba, en del vill inte utbilda sig, det sker behovs- och kompetenskravsförändringar hela tiden osv.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-23 klockan 06:43 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|