Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Slåss för ett fritt internet du, länka till Sverigedemokraterna.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-22, 18:22 #1
ddaarruuddee ddaarruuddee är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
ddaarruuddee ddaarruuddee är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
Det är ganska kul att se hur folk gång på gång tar till de mest odemokratiska metoderna för att försöka tysta SD och sedan hävdar att de bara skyddar demokratin. Bara förra veckan fick vi under Aktuellt ta del av socialdemokraten Markus Gullvéns metoder: han ger helt enkelt underkänt betyg till alla elever som inte har PK-åsikter. Mest skrämmande är att han är lärare i samhällskunskap.

Nå, om mindre än sex månader så är SD inne i riksdagen och då blir det betydligt svårare att försöka tysta dem.

Intressant omröstning på DN igår efter att de redogjorde för SDs partiprogram:
Fråga: Kan du tänka dig att rösta på SD i riksdagsvalet?
Av (vid skrivande stund) 11328 röster så säger 42% ja och 58% nej.
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/m...fest-1.1064979
ddaarruuddee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 18:36 #2
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av ddaarruuddee Visa inlägg
Bara förra veckan fick vi under Aktuellt ta del av socialdemokraten Markus Gullvéns metoder: han ger helt enkelt underkänt betyg till alla elever som inte har PK-åsikter.
Då måste alla elever får underkänt om man inte är rädd för att bli ihjälslagen eller tappa alla sina vänner p.g.a sin politiska ståndpunkt.

Citat:
Ursprungligen postat av ddaarruuddee Visa inlägg
Intressant omröstning på DN igår efter att de redogjorde för SDs partiprogram:
Fråga: Kan du tänka dig att rösta på SD i riksdagsvalet?
Av (vid skrivande stund) 11328 röster så säger 42% ja och 58% nej.
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/m...fest-1.1064979
Ah, du ser. PK-människorna börjar vakna upp ur sin djupa dvala.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 21:16 #3
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Det ändå ganska harmlöst, med tanke på det våld som SD anhängare bruka använda emot menings motståndare på vänsterkanten.
Det kanske är på plats att upplysa om att vissa på den s.k. "vänsterkanten" inte heller är så snälla alla gånger. Enligt min mening är höger- och vänsteraktivister av samma sort. D.v.s. människor som brinner mer för att bli sedda än de politiska visionerna. En person som är "gatstensvänster" skulle lika gärna kunnat bli nazist, tror det handlar om tillfälligheter vilken gruppering man stötte på först i de känsliga tonåren.

Jag tycker inte man ska skönmåla (rent generellt, inte du klein) vänstern, det är en ideologi som också är väldigt demokratifientlig. Lars Ohly och Vänsterpartiet har dock varit bra på att tvätta bort det. Har vi redan glömt VPK:s resor till DDR? Men mycket har väl hänt sedan Warszawapaktens sammanbrott, eller??
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 19:37 #4
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Vi tar inte in invandrare för att vi är snälla och tar hand om dem. För vi tar inte hand om dem så himla mycket bättre än andra länder.
Kan det bero på att vi har världens näst högsta skattetryck kanske? I det stora hela så är dock integrationen misslyckad.

Citat:
Ursprungligen postat av mephisto73 Visa inlägg
Jag hävdar att invandringen har gynnat Sverige och kommer att gynna sverige i framtiden. All den här skräck för invandring är bara komisk.
Invandring gynnar absolut Sverige, mångfald är essentiellt. Dock är det vi har i Sverige just nu inte invandring. Det är på en helt annan nivå, nämligen massinvandring.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-23 klockan 20:11
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 21:44 #5
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Framför allt ta vi in fel sorts invandrare. Men jag tro inte att SD kommer kunna lösa problemet, tvärtom , det som var "invadrarkritiker" förut, kommer hålla tyst för att slippa bli ihop kopplad med oseriösa muppar som SD. Det som slår mig vad det gäller SD, är deras total okunskap om allting. Det tom varnade folk för att besöka sidan, för då skulle "google" ranka upp den. Dock har väl SVD och DN hjälp upp sidan litegrann.

Vad det gäller den här saken med http://sverigedemokraterna.de , så tycker jag det är helt rätt, av den orsaken. SD gör likadant. Visst det kanske gör valet smutsigare, men det här valet kommer bli smutsig , äcklig smutsigt, SD har redan lagt ribban genom svärm spama internet och hålla på som svin. Att personen bakom .de domäen vill vara anonym,. Med tanke på vad SD kapabla till, så bör han vara anonym med allt sorts kritik emot dem.

Att en del låter sej luras av SD , deras "låtsas" lek . Men partiet har väldigt bruna rötter, visst SA uniformen är utbyt till Dressman kostym. Men ideologiskt är det väldigt nära Adolf ideér med en del modernseringar

http://www.sr.se/sida/default.aspx?programid=1316

Rätt sorts invandring gynnar Sverige, att ta hit en massa lakris tomtar från Afrika, som sitter och tugg kath hela dagarna ger intenting i BNP ökning. Att ta hit polacker , som kan vara komplement till Svenska hantverkare, JA varför inte.

Citat:
Ursprungligen postat av KarlRoos Visa inlägg
Kan det bero på att vi har världens näst högsta skattetryck kanske? I det stora hela så är dock integrationen misslyckad.

Invandring gynnar absolut Sverige, mångfald är essentiellt. Dock är det vi har i Sverige just nu inte invandring. Det är på en helt annan nivå, nämligen massinvandring.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 22:51 #6
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Framför allt ta vi in fel sorts invandrare. Men jag tro inte att SD kommer kunna lösa problemet, tvärtom , det som var "invadrarkritiker" förut, kommer hålla tyst för att slippa bli ihop kopplad med oseriösa muppar som SD. Det som slår mig vad det gäller SD, är deras total okunskap om allting. Det tom varnade folk för att besöka sidan, för då skulle "google" ranka upp den. Dock har väl SVD och DN hjälp upp sidan litegrann.

Vad det gäller den här saken med http://sverigedemokraterna.de , så tycker jag det är helt rätt, av den orsaken. SD gör likadant. Visst det kanske gör valet smutsigare, men det här valet kommer bli smutsig , äcklig smutsigt, SD har redan lagt ribban genom svärm spama internet och hålla på som svin. Att personen bakom .de domäen vill vara anonym,. Med tanke på vad SD kapabla till, så bör han vara anonym med allt sorts kritik emot dem.

Att en del låter sej luras av SD , deras "låtsas" lek . Men partiet har väldigt bruna rötter, visst SA uniformen är utbyt till Dressman kostym. Men ideologiskt är det väldigt nära Adolf ideér med en del modernseringar

http://www.sr.se/sida/default.aspx?programid=1316

Rätt sorts invandring gynnar Sverige, att ta hit en massa lakris tomtar från Afrika, som sitter och tugg kath hela dagarna ger intenting i BNP ökning. Att ta hit polacker , som kan vara komplement till Svenska hantverkare, JA varför inte.
@klein - oavsett din politiska färg, vilken verkar variera friskt, så är ditt SD-hat vida känt.

Mitt blogginlägg är inte avsett som en politisk arena för dig att pumpa ur dig ditt vanliga trams. Du är välkommen om du är saklig, men jag betackar mig ytterligare "Fröken Sverige"-kommentarer från dig på min blogg!
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 15:04 #7
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Personligen GISSAR jag att denna typ av "aktioner" gynnar SD något snarare än tvärtom och därför är förmodligen strategin kontraproduktiv. För tveksamma väljare (som just kan tänka sig ge sin röst åt SD) gissar jag att vissa samhällsdebattörers/journalisters "svartmålning" (och just beskrivna kampanjer) kan bidra till motsatt effekt och höja partiets opinionssiffror något.

Jag må ha fel, men det känns så spontant.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 15:31 #8
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
är inte det här precis tvärtom mot vad du skriver i rubriken ( Standard
Slåss för ett fritt internet du, länka till Sverigedemokraterna)?
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 02:55 #9
kw_wasabis avatar

kw_wasabis avatar

Åter till ämnet. Jag upptäckte att Svenska Dagbladet har länkat till Sverigedemokraterna.de utan NoFollow från denna artikel.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 06:32 #10
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Även om jag håller med dig på det stora hela (inte helt vad gäller LAS dock men det hör knappast hit) och inte vill hjälpa SD-tomtarna i tråden så missar du en sak, Emil. Man kan inte utvisa svenskar

Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Vi tar inte in invandrare för att vi är snälla och tar hand om dem. För vi tar inte hand om dem så himla mycket bättre än andra länder.
Nu talar du i egen sak verkar det som. Vilka är "vi"? Frågar du mig eller majoriteten av politikerna i riksdagen så får du med all säkerhet inte det svaret. Ditt motargument blir väl det gamla vanliga politikerföraktet som göder SD och andra skämtpartier.

StateCollapse skrev tidigare (möjligt att det var i det raderade inlägget) att vi behöver pengar för att satsa bland annat på jobb. Lösningen på arbetslösheten är inte att skapa en massa kommunala och statliga jobb som inte behövs senare utan bara kostar pengar. Det ligger på hela befolkningens ansvar att skapa jobb åt sig själva och andra och det kommer att vända allteftersom. Flera av de företagare som tidigare livnärt sig som underleverantörer till Volvo och SAAB har hittat nya produkter som inte nödvändigtvis riktar sig till bilindustrin. På så vis tjänar vi pengar på de skapade jobben istället för att förlora men en viss arbetslöshet kommer i princip alltid att finnas. Det är något vi får leva med. En del vill inte jobba, en del vill inte utbilda sig, det sker behovs- och kompetenskravsförändringar hela tiden osv.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-23 klockan 06:43
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
ärthjärnor, föreintelsen, invandring, invandringspolitik, politik, rasbiologi, seo, sverigedemokraterna

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017