Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Innehåll som liknar Adsense

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-16, 21:21 #1
Aron L Aron L är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2008
Aron L Aron L är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2008
Ser bra ut tycker jag. Det som är viktigt när Google Adsense bedömer om du är i riskzonen eller inte är om du försöker vilseleda dina besökare till att klicka på adsense-länkar i tron om att de är "vanliga" länkar.

I det här fallet gör det stor skillnad att du har en ram runt adsense-annonsen; då blir det tydligt vart gränsen mellan adsense och vanliga länkar går.
Aron L är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-17, 00:46 #2
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Reg.datum: Nov 2005
Tack!

Fick studsmejl från Adsense att jag skulle kolla i deras hjälpcenter och forum men kan inte hitta några bra exempel på vad som är ok eller inte. Frågan är relativt svårgooglad också.

Det bör kanske påpekas att jag gjorde lite förändringar från att jag skrev inlägget tills nu. Har gjort länkarna lite mindre som Adsense.

Det är ibland en banner 720px bred med svarta länkar utan ram. Den borde väl också vara ok, eller? Med tanke på att den ligger under en enhet som är annonsmarkerad samt att den är listad på bredden. Svårt att beskriva men den ska synas tex på http://www.kopabostadguiden.se/lankar/bostadsannonser/.

Tacksam för flera åsikter i frågan och gärna om någon har exempel på vad som är ok och inte ok.
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017