FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ser bra ut tycker jag. Det som är viktigt när Google Adsense bedömer om du är i riskzonen eller inte är om du försöker vilseleda dina besökare till att klicka på adsense-länkar i tron om att de är "vanliga" länkar.
I det här fallet gör det stor skillnad att du har en ram runt adsense-annonsen; då blir det tydligt vart gränsen mellan adsense och vanliga länkar går. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack!
Fick studsmejl från Adsense att jag skulle kolla i deras hjälpcenter och forum men kan inte hitta några bra exempel på vad som är ok eller inte. Frågan är relativt svårgooglad också. Det bör kanske påpekas att jag gjorde lite förändringar från att jag skrev inlägget tills nu. Har gjort länkarna lite mindre som Adsense. Det är ibland en banner 720px bred med svarta länkar utan ram. Den borde väl också vara ok, eller? Med tanke på att den ligger under en enhet som är annonsmarkerad samt att den är listad på bredden. Svårt att beskriva men den ska synas tex på http://www.kopabostadguiden.se/lankar/bostadsannonser/. Tacksam för flera åsikter i frågan och gärna om någon har exempel på vad som är ok och inte ok. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|