Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Crystone Nere

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-12, 15:49 #31
popjonas popjonas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Medlem

eng3l: Om du nu representerar Crystones webbhotell så kan det vara en idé att ta bort Twitter-länken i din signatur. De som har hand om den vill nämligen inte ha något med er att göra.
popjonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-12, 18:54 #32
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av popjonas Visa inlägg
eng3l: Om du nu representerar Crystones webbhotell så kan det vara en idé att ta bort Twitter-länken i din signatur. De som har hand om den vill nämligen inte ha något med er att göra.
Johodå, det vill dom, däremot är är det primärt vår avdelning för SEO och Internetmarknadsföring i Miami som använder twitter. Så server/webbhotell/domänrelaterade frågor är det inte säkert att de alltid kan svara på.
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-12, 19:05 #33
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av eng3l Visa inlägg
Johodå, det vill dom, däremot är är det primärt vår avdelning för SEO och Internetmarknadsföring i Miami som använder twitter. Så server/webbhotell/domänrelaterade frågor är det inte säkert att de alltid kan svara på.
När jag igår skickade en tweet där jag undrade varför ni inte sa ett ljud på twitter när det rimligtvis finns en massa kunder som vill veta vad som händer vid ett avbrott på 6 timmar, fick jag svaret "Crystonemedia has nothing to do with the servers in Sweden".

Något märkligt eftersom Twitter är ett perfekt verktyg för kommunikation i såna lägen, och jag (och säkert många andra av de som följer er) gör det av just den anledningen. Både i twitter-profilen och på er hemsida får man ju intrycket att twitter-kontot är hela företagets och inte någon liten del av företagets.
Oläst 2010-03-12, 20:47 #34
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
När jag igår skickade en tweet där jag undrade varför ni inte sa ett ljud på twitter när det rimligtvis finns en massa kunder som vill veta vad som händer vid ett avbrott på 6 timmar, fick jag svaret "Crystonemedia has nothing to do with the servers in Sweden".

Något märkligt eftersom Twitter är ett perfekt verktyg för kommunikation i såna lägen, och jag (och säkert många andra av de som följer er) gör det av just den anledningen. Både i twitter-profilen och på er hemsida får man ju intrycket att twitter-kontot är hela företagets och inte någon liten del av företagets.
För det första så var det inte ett avbrott på 6 timmar (för majoriteten av våra kunder) utan det rörde sig om 1 timme och 45 minuter innan strömmen var helt tillbaka och servrarna började rulla igång.

För det andra så är det precis som jag skrev tidigare så att twitterkontot främst hanteras av SEO och marknadsföringsavdelningen i USA. De har, precis som de har skrivit i sitt svar, ingen direkt relation till serverdriften i Sverige.

Gör nu inte en höna av en fjäder, vid ett sånt här stort driftavbrott så ligger fokus till 99% på att lösa problemen snarare än att förklara avbrottet via replys på Twitter - Vilket jag också tror att du förstår. All information vi hade publicerades istället omgående på våra kundtjänstsidor så fort dessa kom igång igen.

I och med att Crystone Media, eller Crystone.net som vi kallar avdelningen, enbart jobbar med internetmarknadsföring och SEO genom bla. sociala nätverk så förefaller det ganska naturligt att de också finns på Twitter. Och eftersom Crystone Media är en del av Crystone så länkar vi således till Twitterkontot.

Senast redigerad av eng3l den 2010-03-12 klockan 20:49
Oläst 2010-03-12, 21:45 #35
Medlem

Medlem

Det är bara ett tips i all välmening att när man har en utmärkt kanal för kommunikation med sina kunder när saker händer så är det synd att inte använda den.
Just för att twitter är helt externt, och man slipper vänta på att ens egna maskiner kommer igång. Och, som alla som försökt åka tåg den här vintern vet, vilken information som helst är bättre än ingen alls när man väntar på att problem ska lösas.

Och avbrottet var visst nästan 6 timmar för vissa delar, bland annat mina mailkonton.
Oläst 2010-03-12, 22:42 #36
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Det är bara ett tips i all välmening att när man har en utmärkt kanal för kommunikation med sina kunder när saker händer så är det synd att inte använda den.
Just för att twitter är helt externt, och man slipper vänta på att ens egna maskiner kommer igång. Och, som alla som försökt åka tåg den här vintern vet, vilken information som helst är bättre än ingen alls när man väntar på att problem ska lösas.
Ja vi får kika på att bättra oss på twitterfronten, möjligtvis ser vi till att skaffa ett eget twitterkonto för enbart Sverige-delen framöver!

Citat:
Och avbrottet var visst nästan 6 timmar för vissa delar, bland annat mina mailkonton.
I så fall hade du nog otur och låg på en av de servrar som var nere längre, majoriteten var som sagt uppe efter 1 timme och 45 minuter.

Som du kanske har läst på både IDG och i vår driftinformation så tar vi detta på största allvar och tittar nu på en flytt till ny hall.
Oläst 2010-03-12, 23:13 #37
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Så klart att ni säger att ni tar det på allvar, precis som alla företag hela tiden gör. Ändå blir det skandal efter skandal.

Att säga att man byter hall betyder inte att man löser problemet, det skapar ännu ett avbrott för kunder när dom ska flyttas.

Om det nu är så att det har körts helt korrekta reservkraft prov varje månad, och att ni nu inte har lagt på massa mer servrar som skulle överbelastad något.

Men nu är det bara OM det har gjorts det, då får man se det som en riktigt otur och sådana saker kan faktiskt hända.

Men hela orsaken var ju ändå att allt matades genom en single point, även om ni byter hall så kan samma sak hända även där.

Ska man förhindra det så behövs att den matas via 2 ställverk eller matningar, visst det går lösa rätt fint med automatisk bypass som bygger på relän som automatisk slår om matningarna om den ena blir strömlös. Visst det skyddar inte om det är överbelastad men vid otur att det ändå råkar slås ut.

I vilket fall byta hall löser inte problemet om det ändå inte byggs helt A + B som är skilt. Även A + B är värdelöst om man ändå skulle överbelasta.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-13, 09:28 #38
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Patrik jag håller med dig, naturligtvis avhjälper inte ett hallbyte auotomagiskt sådana här problem. Men i det här fallet så är det snarare omständigheterna kring själva avbrottet som har fått bägaren att rinna över för oss, jag kan dock inte gå in närmare i detalj kring detta i dagsläget.
Oläst 2010-03-15, 15:03 #39
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
BarateaUs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Och lite idg :P

http://www.idg.se/2.1085/1.302511/cr...ttade-i-helgen
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-15, 15:06 #40
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Även fortsättningsvis ha två hallar... Hade det inte varit bättre med en hall och faktiskt se till att den fungerade?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
ligger inte på framsidan

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017