FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vilket skulle ni välja av "keyword.net" och "thekeyword.com" om ni skulle lansera en sajt som var tänkt att få den mesta trafiken från sökmotorer? Motivera gärna..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
keyword.net om det är ett engelskt ord
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Definitivt keyword.net
Om det är en sida på engelska så är ju både .net och .com väldigt väl använda. Det lär vara ovanligt med typeins på thekeyword.valfritld. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag håller med, keyword.net om det är en engelsk sajt. Är övertygad om att det inte är någon skillnad på ranking mellan .com och .net på Google.com.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det man tappar är ju typins, vilket kan vara tråkigt om en konkurrent har liknande tjänst och domänen keyword.com
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Ur seo-synpunkt så är keywords.net det bästa alternativet. Men är det en seriös webbsida som du ska lansera så ställer jag mig ändå lite tveksam till .net. Det är sällan eller aldrig som jag ser seriösa webbsidor på den tld´n. Det skulle vara webbhotell och andra företag som jobbar med infrastruktur som ligger på .net i sådana fall. Men oftast brukar det vara spammiga sattelitsidor enligt min erfarenhet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
.net kanske kan kännas lite mindre kommersiellt än .com..? Jag är på väg att starta en ny sajt och funderar på om jag ska lägga den under .net eller .com. Jag har både .net- och .com-domänen (exakt samma namn under båda). Det lutar åt .net med redirect från .com. Synpunkter på det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |