FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har det någonsin funnits någonting annat än en parkeringssida med sponsrade länkar på den där domänen? Det gör ju nästan ont när ägaren slänger upp en 10 $ sida på en 10000000 $ domän.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Det har funnits massa olika grenar på den. Även ett TGP nätverk som gick i graven. Om det var dåligt betalt eller dåligt tålamod är upp till ägaren. Var jag god för lite mer än $15miljoner skulle jag köpa den. Speciellt nu i dag- Det är pengar i banken hur du en ser på det. Även fast jag lägger upp en "parked" hemsida. Dock så kommer Business.com på första plats i auktionensvägnar. Men skulle domäner som tillexempel realestate.com, rental.com, insurance.com gå ut till auktion, då skulle det bli nya rekord i priser på domännamn. Näe. Så ont gör det inte, om det gör det, då är det dags att bli mer självcentrerad. Som Jay Abraham säger, bli en "doer". Inte en som ser på när saker händer, eller låter andra saker hända en själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag blir på gränsen till exalterad varenda gång jag ser att du svarat i någon tråd, för det betyder en portion "humor" och att vi alla blir uppläxade av ett riktigt proffs i vad som gäller och vart skåpet ska stå - Tack, Maxjohan för att du tar dig tid och lyser upp vägen för oss! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Johan, nu får du nog återigen hjälpa mig lite på traven för att jag ska förstå ditt resonemang och briljanta utsvävningar kombinerade med extravaganta påståenden som (ännu en gång) ser ut att vara tagna heeeelt ur det blå.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Jag skulle nog påstå att det är precis tvärt om. För visst är man en "doer" om man tror på en idé så pass mkt att man lyckas övertyga andra och "raisa" kapital nog att göra en investering på 10 miljoner dollar för en domän? Och nog gör det ont om sedan idén inte fungerar och man är tvungen att göra sig av med sin investering? Senast redigerad av eng3l den 2010-03-12 klockan 21:35 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Tack. Jag har precis sorterat lite tvätt, vilket fick mig att känna mig som en riktig doer. Det gör fortfarande lite ont, men inte alls lika mycket som förut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Är väl ingen doer direkt heller själv. Men det finns några grymma "doers" på denna forumet. Internet Sweden och eng3l Dom två hänger ihop som flock vargar på forumet. Detta är till eng3l... dessa utfrågningar blir jag inte upprörd över, men trött på. ^^ (bäst att packa och dra sig tillbaka ännu en gång, att ta en timeout.) Citat:
Sedan kan ni försöka förstå en vanlig spelare kanske någon gång. Det blir lite vildavästern när ni inte hänger med i domänvärlden, har inga drömmer eller ens kan känna att det gör ont som Gustav säger. Jag menar, varför skulle ett domän namn som http://www.Insurance.com vara värt mer än Sex.com - Det är fånigt och ren spekulation från min sida! P.S. Jag tänker inte spela med i ert utfrågningsspel den här gången. Därför blir detta mitt sista inlägg i den här tråden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är skillnad på att köpa företag och köpa domäner, även om företagets hela affärsidé grundar sig på en domän så räknas detta inte in i officiell statistik över domänförsäljningar. Citat:
Citat:
Det handlar inte om något utfrågningsspel, när jag ser dina påståenden och formuleringar så väcker det frågor som jag gärna vill ha svar på. Ett forum finns för att diskutera ämnen, då är att försvara sina ståndpunkter och påståenden en viktig del. Klarar man inte av det har jag lite svårt att se varför man ska behöva uttala sig överhuvudtaget. Senast redigerad av eng3l den 2010-03-13 klockan 19:08 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Creditcards.com såldes för $96 miljoner.
Är det bara det om det är fantasisummor, som det inte räknas. Det är alltså du som drar linjerna till vad som räknas och inte räknas. Ursäkta mig, allting handlar inte bara om domäner även fast domänpaddlarna vill få det att framstå så. Utan om företagande också. Jag bryr mig mindre om titlar och sånt, allt jag vet är att domänerna som jag radade upp har högre värde än Sex.com, med eller utan parkerade sidor. Vilket dem inte har nu. (parkerad sidor) Kanske om vi drar bort 9/10 av den där business.com försäljningen så får ni det slutgiltiga "domänvärdet". Näe, jag bara skojar om det sista. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|