FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är ute efter någon bra betalningslösning för en kund som inte har någon stor budget och kommer inte ha allt för många betalningar per år.
Det handlar om ett bokningssystem för hyra stugor och husvagnscamping platser och det rör sig om 3 stugor och några enstaka husvagnsplatser. Några krav från kunden och även mig som ska implementera det hela: - Enkla API:er att implementera - Hel svensk lösning eller rättare sagt allt som kunderna ser ska vara på svenska - Kortbetalning - Inte ett krav men vore bra med "direkt betalning" genom bank inloggning Jag vet redan en del lösningar som finns men har någon annan erfarenhet av bra lösningar för ett litet företag, där antal transaktioner inte kommer vara så många per år? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om det är små volymer är väl Payson bra?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Funkar inte Payson lite som PayPal - att man måste registrera sig?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
På PayPal behöver man inte registrera sig för att betala.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Payson är perfekt för ert ändamål. Skapa ett konto på payson.se direkt, går på en minut.
3 kr + 3 % på alla transaktioner och inga fasta avgifter eller startkostnader. Tar emot Visa och Master samt direktbetalning från de fyra stora bankerna; Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank (vad jag vet den enda tjänsten som gör det, åtminstone så här enkelt då du bara behöver ha avtal med Payson och ingen annan). Kunderna behöver inte ha ett konto hos Payson. Däremot skapas ett automatiskt åt dem med hjälp av de uppgifter som skickas med till betalningssidan. Detta sker i "bakgrunden" och är inget kunden märker. De behöver inte välja lösenord eller något sådant, det görs om kunden i framtiden väljer att aktivera sitt konto. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Alla har ju sin egen uppfattning om volymer, vad är stor litet för dig?
Enklast i världen är ju PayPal. Där behöver du inte ens bygga ett API utan PayPal sköter allt. Du kan betala med alla typer av kreditkort och du kan få pengarna överförda till ett svenskt bankkonto utan kostnader. Du betalar dock ett premium, runt 5% får du räkna med inkl. alla kostnader. Om du går med i Svensk handel får du nyttja deras ramavtal med en svensk inlösare + betalväxel. Då kommer du ner i runt 2%. Auriga gillar jag i form av betalväxel, deras API implementerade jag på 1 dag, mycket smidigt. Dom klarar alla typer av betalningar, allt från kreditkort till direktbank, faktura och telefon via samma API. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|