Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Git/SVN för webbhotell som inte stödjer det

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-02-23, 11:09 #3
Walkman Walkman är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2008
Walkman Walkman är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2008
Skrev nyligen om hur jag gör på annan plats:
Citat:
[…]jag monterar servern på min dator och går till webbrooten via terminalen i Mac OS. Jag skapar en ny projektbas på servern med git init och lägger till mitt projekt med git remote add origin git://github.com/Burgestrand/projekt.git. När jag har skapat en ny funktion och vill att den ska publiceras på hemsidan så kör jag git pull origin master och hela hemsidan uppdateras.[…]
Har gjort precis som du tänker. Monterar upp FTP-servern med Macfusion (MacFUSE) på min lokala dator och arbetar därifrån.

Anledningen till att jag ville ha ett repo på produktionsservern är att jag (relativt smärtfritt) vill kunna byta kodbas utan större störningar på sidan. Under uppdateringar kan jag byta till en annan gren på servern som bara visar ett “Ursäkta. Sidan är nere i några minuter men kommer upp snart igen”.

Dessutom arbetar jag med submoduler, plus en del (konfigurations)filer som är specifika till just produktionsservern som jag inte vill ändra. Då blir det opraktiskt och krångligt att ladda upp utvecklingskodbasen.
Walkman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017