FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Ska se om jag kan förtydliga lite då, det handlar om reservdelar till en brännare som har ett par år på nacken.
Saker slits och går sönder inget konstigt med det då byter man ut dom, bara man får rätt saker. Ska ta en sammanfattning. Beställer ett relä, uppger vilken modell av brännare jag har. Får en PLC istället, det löser sig ganska snabbt iom att dom skickar ett relä så grejerna funkar igen. PLCn behåller jag men kopplar inte in den, kan vara bra att ha tänket kom in här. Betalar för allt. Motorn till skruven går sönder. Ringer och beställer en, uppger igen vilken modell av brännare jag har. Frågar om dom behöver mer information, axeldiameter, modell på motor eller något annat. Nej mer ingen info behövs, dom använder bara en motor. Frågar även om PLCn som felaktigt skickat till mig. Byt till den nya och skicka tillbaka den gamla säger dom då. Gör det och det visar sig att PLCn inte ens är till den modell av brännare jag har. Ringer dom om det och då så ska dom häva det köpet säger dom, frågar samtidigt om min motor har blivit skickad. Än så länge är jag en glad kund, alla kan göra misstag det är mänskligt, hur underligt det än är att dom kan få ett relä till min brännare att bli en PLC till en helt annan modell. Ingen motor dyker upp. Nu har det gått över en vecka sen den skulle vara skickad. Lyckas få tag i dom och får du veta att den inte är skickad för dom hade ingen hemma. Är nu ganska irriterad pga att dom har ljugit för mig, lyckas hålla mig lugn och säger åt dom att skicka den då så snabbt som bara går, jag måste ha den senast fredag. Inga problem enligt dom. Får ingen motor på fredag, den dyker upp på måndag och är en motor som inte passar. Det har nu gått 2 veckor sedan min beställning, nu kokar jag av ilska. Som tur är så har dom stängt. Ringer upp dan efter och pratar med samma person som det har varit hela tiden och säger att motorn ni har skickat passar inte. Får då prata med den som jag tror är han som äger företaget. Får då veta att det är mitt fel att dom har skickat fel motor, jag har inte sagt vilken färg det är på skruven motorn ska vara till. Nu brinner det av i huvet på mig ordentligt tyvärr annars så hade jag tryckt på en inspelning av samtalet så att hans svar hade varit förevigat. Kort och gott så är det enligt honom mitt fel att dom har skickat fel saker för jag har inte gett dom tillräcklig information. Jag har erbjudit dom att få all information som fanns om både brännare och motor men det behövdes inte sa dom, dom har aldrig efterfrågat den information dom verkligen ville ha. Varför dom ljög om leveransen har jag inte fått något svar på, jag var bara en gnällig jävel. Det blev visst nästan lika långt men kanske lite tydligare. Det som har fått mig att gå i taket är eg 2 saker. 1. Dom ljög för mig om leveransen när jag frågade om det var skickat. Har varken fått ett svar på varför eller en ursäkt för det. 2. Dom beskyller mig för att dom inte har fått tillräcklig information när jag har erbjudit all information men dom ville inte motta den. Den information dom verkligen behövde efterfrågades inte av dom men på något konstigt sätt så skulle jag vara tankeläsare och veta exakt vad dom hade sålt för olika konfigurationer de senaste åren. Som jag skrev tidigare, hade dom bara tagit emot informationen och sagt som det var från början så hade jag givetvis köpt både ny skruv och motor utan att blinka. Värme och varmvatten känns ganska viktigt nu under vintern. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|