FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Tänkte höra om någon här vet vart man ska vända sig om man vill ha en "Hämta adress" efter personnummer till sin webbutik eller liknande? Samt vad det ungefär kommer kosta och om någon har erfarenhet om det är värt det? Ökar köpen? Tacksam för alla svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror inte att köpen ökar, däremot vet jag själv med mig att jag blir glad när jag slipper ange vilken ort 77636 är.
Att skicka till folkbokföringsadress är snarare en säkerhetsfråga än en bekvämlighetsfråga. Många är tveksamma till att lämna ut sitt personnummer över huvud taget, och att du dessutom vet var de bor kan kännas som att du inkräktar på den personliga integriteten. Själv tycker jag det är smidigt, skulle dock aldrig avkräva mina kunder mer info än nödvändigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Klarna (gamla Kreditor) kan erbjuda det här vet jag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Klarna har en tjänst för detta som du får använda om du är Klarnakund. Vi har den i våra butiker och den fungerar bra. Jag tror dock inte det enbart är adresshämtningen som ökar köpen, utan i vårt fall är det säkert också vår snabbkassa som vi har utan inloggning
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Teleadress säljer adressökningar till bland annat Hitta.se. De har ett API man kan använda, men vad det kostar vet jag inte, men det skadar knappast att fråga dem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det skall gå att få från Creditsafe också, och då kan man göra kreditbedömning samtidigt om man vill.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|