FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du dessutom är helt ny måste du vara riktigt försiktig.
Denna kund kan vara en god referens för dig till framtida kunder och de kan ragga kunder åt dig. När du nu betett dig så här så kan du nog glömma allt vad hjälp från dem heter. Du är leverantör. De är kunden. Så enkelt är det. Det är bara att böja sig. Vissa kunder anser att bara de är större än dig så kan de betala när de vill. De tror de är Volvo.. Många har haft det jäkligt tungt under 2009 och ligger därför efter med många betalningar. Är de seriösa så ringer de och berättar att de har det tufft och att de just nu t.ex. prioriterade de anställdas löner och att du får vänta nån vecka till. Påminnelser via mail, telefon och påminnelsefaktura är de verk- tyg du ska använda dig utav. Fungerar det ändå inte är det inkasso och KFM du kan använda dig av. Om du nu plockade ner siten så måste detta vara reglerat i avtalet. De har ändå betalat hälften. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är inte speciellt smart att göra på det sättet du gjort, och troligen inte ens lagligt.
Om du inte avtalat att koden samt hemsidan är din fram tills full betalning är gjord kan de kräva dig på skadestånd om du bara stänger ner hemsidan, oavsett om de betalat eller inte så länge fakturan är skickad. Du får vänja dig vid att företag nästan alltid betalar sina fakturor försent, våra företagskunder brukar normalt sätta i system att vänta 1-2 veckor efter sista förfallodagen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|