| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Har haft liknande problem. Anledning till att datorn stängde av sig då var pga att den blev för varm.
Du bör ha en inställning i BIOS där du kan ändra temperaturen, men det löser ju inte problemet snarare att kringgå det så att du kan spela 10 minuter till. Har du haft samma fel 3 ggr och lämnat in den för reparation alla gånger så har du rätt häva köpet. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Om du köpt datorn på plats i butik gäller konsumentköplagen. Har du köpt den via deras hemsida (om detta går?) så häller hem- och distanslagen.
Enligt konsumentköplagen så har du rätt att reklamera en produkt i upp till 3 år. Efter 6 månader så övergår bevisbördan på dig att bevisa att det är produktfel. Innan dessa 6 månader så är det upp till säljaren att bevisa. Är datorn såld med längre garanti än 6 månader så gäller den. Dvs om de sagt att det är garanti i 2 år så ligger bevisbördan på dem i 2 år. När det gäller din dator så skulle jag tro att bevisbördan ligger på dig. Dock har du ju sagt vad som gäller för att få fram ett avstängande... Mitt förslag är, och som nästan alltid fungerar, är att gå till Media markt och ställa dig i deras butik och vara högljudd. Be att få prata med chefen högt och tydligt och börja småbråka. Oftast så brukar de bli väldigt tillmötesgående då... Om du inte vill göra detta så kan du faktiskt vända dig direkt till leverantören av datorn. |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|