FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Flera kärnkraftverk är lägligt nog avställda för reparation. Detta påverkar priset i hög grad. Det man förlorar på avställd kärnkraft kan man räkna hem desto mer på att man kan sälja annan el dyrare.
tillägg. Luft- och bergvärme är också elvärme, fast med bättre ekonomi. Du sitter forfarande fast i elträsket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Sverige och Norge är de länder där flest väljer att värma sina hus med el. I Sverige har periodvis rått förbud mot direktverkande elvärme, man måste bygga ett vattenburet system för att nån planeringsingenjör tänkt sig att man tvångsanslutas till fjärrvärmen i framtiden.
Här på min gata i centrala Stockholm så borrar bostadsrättsföreningarna efter bergvärme, därför att fjärrvärmen helt enkelt är för dyr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kallaste dagen på ett tag nu. -7 grader hade vi.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Vi får räkna med att hostingpriserna i Sverige också kan påverkas negativt av ökade elkostnader.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Åt andra sidan blir det billig kylning beroende vilken typ av kylanläggning man har i DC. Fast man kan säga att man sparar mycket på energisnåla saker, förut var det billigare köpa äldre begagnade servrar och köra en hög för klara behov. Nu sparar man på att få ner antalet servrar, och det ger en del pizzor per år per server man får ner. Senast redigerad av patrikweb den 2010-01-09 klockan 22:47 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det var -38 igår kväll och just nu har det kommit lite moln så nu är det bara -26. Värmer huset med pellets, men nog går det mycket när det stadigt legat på -35 några dagar.
Ser att det rörliga elpriset idag är på 59.63 öre + avgifter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Vattenfalls prisbevakare:
Spotpriset har nu överstigit den prisnivå på 40 öre/kWh som du bett oss bevaka åt dig. Det genomsnittliga spotpriset på Nord Pool blev under den 1- 8 januari 92,76 öre/kWh (exklusive moms) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Skryt och egenreklam( Sveriges Radio Studio Ett): Kärnkraften står stilla trots behov
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?p...rtikel=3358543 Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Haha, och jag som knappt kan ha min laptop på i rummet när jag ska sova för att det låter för mycket.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Tur att man har ett eget dawtarum här hemma..
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|