Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


5 frågor om handel inom EU

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-01-05, 12:25 #1
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
Det finns en del saker att tänka på. Bl a vikten av att verkligen kontrollera köparens momsregistreringsnummer vid försäljning till företag. Är det felaktigt eller ej finns så kan säljaren bli skyldig att betala momsen. Glöm inte heller kvartalssammanställningen. Den gäller från 2010 inte bara varor.

Mer tydlig information på Skatteverkets hemsida: http://www.skatteverket.se/moms/moms...c80004737.html

Ang punkt 2. Jag är tveksam till att man måste skapa en filial vid en viss omsättning. Vore intressant att se källa på det. Jag har inte sett något om det och det borde strida mot direktivet om fri rörlighet för tjänster och handel inom EU. (Och det skulle troligen påverka mitt företag...)
dotvoid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017