Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


E-handel och affärssystem

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-26, 17:05 #1
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Var ungefär samma sak jag menade, punkt 3 och 5 fördyrar, resten finns nog klart hos de flesta system.

Min erfarenhet är att när kunderna vill ha API mot sina leverantörer för att kunna beställa direkt när deras kunder beställer osv, det är då specarna på vad som egentligen ska göras behöver vara bra, annars drar det lätt i väg och blir fel eftersom kunden förväntar sig en sak men kanske inte förklarat vad i detalj för leverantören.

Samma sak gäller affärssystemen. Vad är egentligen en fullständig integration? När vi ställer den frågan till våra kunder får vi lika många svar på vad de förväntar sig som vi har kunder.....så där behövs också en bra spec för att kunna göra något som passar för de behov du har. En fullständig integration säger inte så mycket utan där behöver du kika på de behov du har och speca ner dem i detalj.

...så precis som Magnus säger, speca ner dina behov ordentligt, och ta sedan offerter efter dina specar så blir det förhoppningsvis bra, och billigare i slutänden :-)
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
affärsystem, ehandel, webbutik


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017