Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bli adwords-konsult?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-22, 12:16 #1
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Absolut så finns det marknad, har själv jobbat på sådant sätt mot mindre företag. Om man siktar på företag som inte är så kunniga så handlar upphandligen mest om att få dem att implementera rejäl statistik på sin webbverksamhet. Fler än en gång har det hänt att man "måste" in med t.ex Google Analytics för att påvisa hur SEM-kampanjerna konverterar jämfört med övrig trafik och på så sätt få en större budget att leka med. Om de redan själva använder Adwords måste samma spårning på plats för att jämföra kampanjerna. Om företaget tjänar mer än de lägger ut på SEM så... ja, vilket företag köper inte det på studs.

En roligt sidospår är att kunderna ivrigt börjar intressera sig för statistiken och använder den som beslutsunderlag för vidare utveckling. Så det brukar sluta i att man inte bara jobbar med Adwords utan även hjälper till med annat för att driva upp trafik och avslut. Det är min erfarenhet i alla fall, även om jag inte jobbat så väldigt mycket med just det.
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017