FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker att det är riktigt tråkigt att det finns såna här företag men det får man lära sig att leva med. Vet ni hur de väljer ut vilka de ska ringa till? Satsar de på domäner de tror har ett högt värde eller? Det finns ju "ett antal" domäner att välja mellan
![]() Och en liten komisk grej; De är mästare på sökmotoroptimering enligt dem själva. Ja det stämmer ju, de har ju verkligen fått sig själva att synas i Google, dock kanske inte på de bästa sättet? ^^ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Generellt sett så brukar de kontakta en bransch åt gången (exempelvis "hotell" eller "researrangörer" osv). Det kan man se när det på en vecka kan vara ett 20-tal drabbade kunder inom samma bransch.
Du har för vana att presentera sig som leverantörer av Webbhotell, IP-telefoni, SW, SEO mm, men det är naturligtvis bara en fasad i ett försök att få mer trovärdighet hos de lurade kunderna. http://www.google.com/search?sourcei...princita.se%2F Annars brukar de sälja på mellan 8-10 alternativa TLDer (.com, .net, .org, .biz, .info, .mobi, .eu, .nu, .name) sen förekommer andra ccTLDer som .de, .se, .pl, .at, .ch, .es, .fr, .li mfl. Princitas metoder skiljer sig inte alls från "Svenska IT Registrets" (som jag beskrivit ganska omfattande, se sidfot). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|